Dostosowanie do specyfiki

Respondenci zostali poproszeni o wskazanie specyficznych cech samochodu, używanego w ich służbie, wyróżniających go od pojazdów innych pionów.

Było to pytanie otwarte, w którym istniała możliwość udzielenia jednej lub więcej odpowiedzi, dlatego uzyskane wyniki nie sumują się do 100 proc.

Policjanci ze służby patrolowo-interwencyjnej najczęściej wskazywali na funkcjonalność, oznakowanie (rozpoznawalność radiowozu) oraz wzmocnienia. Odpowiedzi te wybrało po 13 proc. respondentów tej służby. 12 proc. ankietowanych zwróciło uwagę na odpowiedni kolor radiowozu. Kolejne 9 proc. kierowców wybrało dynamikę, wytrzymałość i przestronność, a 8 proc. - dobre przyspieszenie i silnik.

Samochód przeznaczony dla ruchu drogowego zdaniem 25 proc. badanych w tej grupie powinien charakteryzować się przede wszystkim dobrą dynamiką. 20 proc. respondentów wskazało dobry silnik, a dla kolejnych 18 proc. ważną zaletą było dobre przyspieszenie. Zdaniem policjantów ruchu drogowego pojazd służbowy powinien być także funkcjonalny (10 proc.) i bezpieczny (10 proc.). Odpowiednie oznakowanie, wytrzymałość, przestronność oraz wzmocnienia wybrało kolejne 8 proc. kierowców tej służby.

Pojazd eksploatowany przez służby kryminalne nie powinien "rzucać się w oczy". Taką odpowiedź wybrało 23 proc. ankietowanych policjantów tej grupy. Preferowanymi cechami były także: odpowiedni kolor, dobry silnik, wytrzymałość i funkcjonalność (odpowiednio 15 proc., 12 proc., 11 proc. i 9 proc.). Pozostałe elementy uzyskały mniejszą liczbę głosów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas