Dla oszczędnych z niskim współczynnikiem

Japońskie Daihatsu to specjalista od małych samochodów.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Nic więc dziwnego, że takie właśnie auta Japończycy pokazali we Frankfurcie.

Obok prototypu OFC-1 na stoisku Daihatsu znalazł się m.in. inny concept o nazwie HSC.

AFP

Najciekawszą cechą tego pojazdu są drzwi, które otwierają się w przeciwnych kierunkach, dzięki czemu możliwa stała się rezygnacja ze środkowego słupka. To z kolei ułatwia zajmowanie miejsca we wnętrzu.

Auto napędzane jest małolitrażowym silnikiem, który współpracuje ze skrzynią biegów typu CVT.

By zapewnić maksymalnie niskie zużycie paliwa samochód wyposażono w układ Idle Stop System, który samoczynnie wyłącza silnik np. podczas postoju na światłach. Dzięki temu oraz niskiej masie i aerodynamicznej sylwetce (współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0.28) średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 4.1 l/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas