Diesel lepszy od hybrydy?
Co jest tańsze w eksploatacji - samochód hybrydowy czy Diesel? Trudno to ocenić jednoznacznie, bowiem ceny oleju napędowego i benzyny są różne w różnych krajach. Można natomiast porównać zużycie paliwa.

I takie zadanie postawili sobie dziennikarze "AutoBildu", którzy postanowili przejechać całe Stany Zjednoczone, ze wschodniego do zachodniego wybrzeża hybrydowym Lexusem RX 400h i Mercedesem ML 320 CDI.

Pojazdy pokonały około 5200 km z Nowego Jorku do San Francisco. 224-konny Diesel Mercedesa na jednym galonie paliwa średnio przejeżdżał 31.04 mili, podczas gdy 211-konnemu hybrydowemu Lexusowi galon wystarczał tylko na 27.68 mili. Oznacza to średnie spalanie odpowiednio 8.9 i 10.2 l/100. Różnica wynosi więc niemal 11 procent na korzyść Diesla.

Zupełnie inne wyniki przyniosła natomiast jazda miejska, w której najbardziej uwidaczniają się zalety napędu hybrydowego. W tym trybie Mercedes zużywał średnio 11.8 l/100 km, o 0.3 l/100 km więcej od Lexusa.