Daewoo-FSO wciąż żywe i eksportuje

Już trochę zapomnieliśmy o wciąż produkowanych na Żeraniu lanosach i matizach, a nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, że są one w jakimś stopniu nadal żywą wizytówką Polski za granicą.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Głównym eksportowym odbiorcą aut z Żerania jest Ukraina. Handlowe kontakty ze wschodnim sąsiadem datują się od 2001 roku. Początki były skromne. Wysłaliśmy na Ukrainę zaledwie 2680 lanosów. Samochody sprzedały się błyskawicznie, w związku z czym ukraiński partner handlowy - firma ZAO ZAZ zwiększył liczbę zamówień na rok 2002 do 9110.

Bardzo szybko okazało się, że popyt znacznie przewyższa podaż, w związku z czym na początku 2003 roku zawarto kontrakt już na 20640 lanosów. Ale już cztery miesiące później, w kwietniu, podwyższono go o kolejne 16680 aut. To oznacza, że w tym roku ukraińscy klienci kupią 37320 lanosów z Polski.

Auta z Żerania dostarczane są na Ukrainę w postaci zestawów montażowych. 60% jest montowanych w systemie SKD, z oryginalnymi silnikami, a pozostałe 40% w systemie CKD z zespołami napędowymi produkcji ZAZ.

Sukces Lanosa skusił do rozmów na temat eksportu modelu Matiz. Negocjacje na ten temat są właśnie prowadzone.

Lanosy eksportujemy nie tylko na Ukrainę. Jeżdżą również po chińskich drogach. W tym roku na rynek chiński trafi 3 tys. lanosów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas