Dacia Bigster i Duster III coraz bliżej. Szykują się dwa przeboje?
Dacia przygotowuje się mocnej ofensywy w segmencie aut kompaktowych. Pomogą jej w tym dwa nowe SUV-y - Duster trzeciej generacji oraz większy (opcjonalnie 7-osobowy) Bigster, którego koncept zadebiutował przeszło rok temu. Konkurencja ma się czego obawiać, bo zgodnie z obietnicami rumuńskiego producenta, będą to auta solidne i przystępne cenowo.
Spis treści:
Dacia nie zwalnia tempa. Po zmianach wizerunkowych (na jej samochodach znajdziemy od niedawna nowe logo), przyszła kolej na ofensywę modelową. Rumuńska marka poinformowała, że wkrótce zaprezentuje dwie, bardzo ważne nowości: trzecią generację Dustera oraz zupełnie nowy model - większego i bardziej przestronnego Bigstera.
Ten drugi pojazd ma mierzyć ok. 4,6 m długości, co pozwoliłoby na zmieszczenie w kabinie opcjonalnego trzeciego rzędu siedzeń. Gdy dołączy on do nowego Dustera oraz już obecnego na rynku Joggera, w ofercie Dacii znajdą się trzy samochody kompaktowe.
Dwa lata po przedstawieniu planu strategicznego "Renaulution" Dacia z powodzeniem zakończyła fazę głębokiej transformacji, odnowiła całą gamę modeli, zbudowała nową tożsamość marki i wzbogaciła ofertę wersji zelektryfikowanych. Obecnie koncentrujemy się na ofensywie w segmencie C.
Nowa platforma CMF-B daje Dacii większe możliwości
Ofensywa w segmencie C jest związana z nową platformą CMF-B, która daje Dacii spore możliwości. Na bazie tej płyty podłogowej inżynierowie mogą projektować samochody o różnych sylwetkach i rozmiarach (od 4,1 do 4,6 metra), a także oferować je z różnymi jednostkami napędowymi - benzynowymi, z fabryczną instalacją LPG czy hybrydowymi.
Co więcej, platforma jest przystosowania do budowy aut z napędem na jedną oś lub na wszystkie koła. Jeśli dodamy jeszcze do tego dobry stosunek ceny do jakości, z którego słynie marka, mamy gotową receptę na kolejne bestsellery.
Odpowiednio dostosowujemy nasz plan rozbudowy potencjału produkcyjnego i pozostajemy nadal wierni naszym wartościom oferowania klientom tego, co najważniejsze przy zapewnieniu najlepszego stosunku jakości do ceny.
Dacia Bigster - będzie ekologicznie, ale solidnie i tanio
Na przykładzie koncepcyjnego Bigstera wiemy już, że w planach producenta jest korzystanie z tworzyw sztucznych pochodzących głównie z odzysku. Elementy z recyklingu, zastosowane w studyjnym modelu to m.in. panele ochronne na karoserii, osłona silnika czy niektóre części w kabinie.
Jakich widełek cenowych możemy się spodziewać? Tego jeszcze nie wiemy, jednak niektóre źródła podają, że ceny Dacii Bigster miałyby startować na francuskim rynku od ok. 22 000 euro - czyli nieco ponad 100 000 złotych.
Dacie Duster i Bigster będą produkowane w Mioveni
Nowego Dustera powinniśmy zobaczyć już niebawem, bowiem zgodnie z podanymi przez producenta informacjami, najnowsze wcielenie tego popularnego SUV-a, będzie produkowane w fabryce w Mioveni (Rumunia) od 2024 roku. Rok później na tej samej linii montażowej, gdzie aktualnie powstaje Duster II generacji, a także Sandero Stepway, Logan i Jogger, będzie powstawać także większy Bigster - o ile tak właśnie będzie się nazywać większy brat Dustera.
W ramach działań mających na celu zrównoważenie planu obciążeń zakładów Dacii i wspieranie ofensywy marki w segmencie C, rumuński producent zmodernizuje zakład w Tangerze (Maroko), aby jeszcze w drugim kwartale 2024 roku przenieść tam produkcję hybrydowej Dacii Jogger. Obecnie w tym zakładzie produkowana jest głównie Dacia Sandero, najczęściej wybierany przez klienta indywidualnego samochód w Europie od 2017 roku.
***