Cupra zapowiada europejską ofensywę
Na salonie w Genewie Cupra zaprezentowała ciekawy prototyp o nazwie Formentor. Samochód, który trafi do salonów w 2020 roku, stanowi zapowiedź europejskiej ofensywy marki.
Po pierwszym roku jako niezależna marka Cupra może pochwalić się kadrą 70 wykwalifikowanych pracowników, co oznacza poszerzenie zespołu o 50% względem początku działalności. Marce przewodzą Luca de Meo, prezes Seata, stojący na czele zarządu oraz Wayne Griffiths piastujący stanowisko dyrektora generalnego. - W 2019 roku chcemy jeszcze wyraźniej zaznaczyć naszą obecność w Europie dzięki modelom Cupra Ateca i Cupra Leon. W najbliższej perspektywie czasowej kluczowymi rynkami pozostaną dla nas Niemcy, Hiszpania i Wielka Brytania, ale widzimy potencjał na wzrost we Francji, Szwajcarii i Austrii. Rozszerzamy naszą działalność również o strategiczne rynki pozaeuropejskie - w północnej Afryce i Ameryce Łacińskiej - informuje Griffiths.Wyniki marki w 2018 roku przerosły oczekiwania. Sprzedaż osiągnęła poziom 14 400 pojazdów, czyli o 40% więcej niż rok wcześniej. Początek 2019 roku potwierdza trend wzrostowy. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedano 3 600 samochodów, co oznacza wzrost o 101,4% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Cupra intensywnie rozwija sieć dystrybucji. Marka dysponuje już dedykowanymi przestrzeniami w 210 salonach sprzedaży Seata na całym świecie, a ich liczba jeszcze wzrośnie. Równolegle Cupra planuje otworzyć własne salony w najbardziej rozpoznawalnych lokalizacjach na całym świecie. Klienci uzyskają w nich dostęp do unikalnych części i akcesoriów przeznaczonych dla poszczególnych modeli. Dopełnieniem doświadczenia marki będą ekskluzywne kolekcje i serie dodatków oraz możliwość udziału w specjalnych wydarzeniach, nad którymi będzie czuwać ponad 240 Cupra Masterów.Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, poza samochodem koncepcyjnym Formentor, Cupra zaprezentowała również model Ateca Special Edition. Do 2020 roku marka planuje zaprezentować cztery nowe modele, które pozwolą na podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych czterech-pięciu lat.