Cupra zapowiada europejską ofensywę

Na salonie w Genewie Cupra zaprezentowała ciekawy prototyp o nazwie Formentor. Samochód, który trafi do salonów w 2020 roku, stanowi zapowiedź europejskiej ofensywy marki.

Cupra Formentor
Cupra FormentorInformacja prasowa (moto)

Po pierwszym roku jako niezależna marka Cupra może pochwalić się kadrą 70 wykwalifikowanych pracowników, co oznacza poszerzenie zespołu o 50% względem początku działalności. Marce przewodzą Luca de Meo, prezes Seata, stojący na czele zarządu oraz Wayne Griffiths piastujący stanowisko dyrektora generalnego. - W 2019 roku chcemy jeszcze wyraźniej zaznaczyć naszą obecność w Europie dzięki modelom Cupra Ateca i Cupra Leon. W najbliższej perspektywie czasowej kluczowymi rynkami pozostaną dla nas Niemcy, Hiszpania i Wielka Brytania, ale widzimy potencjał na wzrost we Francji, Szwajcarii i Austrii.  Rozszerzamy naszą działalność również o strategiczne rynki pozaeuropejskie - w północnej Afryce i Ameryce Łacińskiej - informuje Griffiths.Wyniki marki w 2018 roku przerosły oczekiwania. Sprzedaż osiągnęła poziom 14 400 pojazdów, czyli o 40% więcej niż rok wcześniej. Początek 2019 roku potwierdza trend wzrostowy. W  ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedano 3 600 samochodów, co oznacza wzrost o 101,4% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.

Cupra intensywnie rozwija sieć dystrybucji. Marka dysponuje już dedykowanymi przestrzeniami w 210 salonach sprzedaży Seata na całym świecie, a ich liczba jeszcze wzrośnie. Równolegle Cupra planuje otworzyć własne salony w najbardziej rozpoznawalnych lokalizacjach na całym świecie. Klienci uzyskają w nich dostęp do unikalnych części i akcesoriów przeznaczonych dla poszczególnych modeli. Dopełnieniem doświadczenia marki będą ekskluzywne kolekcje i serie dodatków oraz możliwość udziału w specjalnych wydarzeniach, nad którymi będzie czuwać ponad 240 Cupra Masterów.Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, poza samochodem koncepcyjnym Formentor, Cupra zaprezentowała również model Ateca Special Edition. Do 2020 roku marka planuje zaprezentować cztery nowe modele, które pozwolą na podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych czterech-pięciu lat.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas