Cupra podsumowuje drugi rok obecności na rynku

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Cupra konsekwentnie zwiększała obecność na zagranicznych rynkach i do listopada sprzedała 22 800 aut. Marka nadal ma tylko jeden model w ofercie (Atekę), ale zaprezentowała prototypowego Formentora i Tavascana – pierwsze pojazdy opracowane specjalnie dla nowej marki. Ponadto zakończono budowę głównej siedziby firmy, a także otwarto pierwsze Cupra Studio poza Starym Kontynentem – w Meksyku. Oto 7 najważniejszych dla hiszpańskiej marki wydarzeń w ubiegłym roku.

Cupra Formentor
Cupra FormentorInformacja prasowa (moto)

1. Wayne Griffiths za sterami firmy

Wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Seata, Wayne Griffiths, został w styczniu mianowany dyrektorem generalnym Cupry. Nowy CEO wytyczył jasny cel: stworzenie marki dla wyjątkowych ludzi, poszukujących nietuzinkowych samochodów.

2. Cupra Formentor 

Projekt Formentor, pierwszego modelu opracowanego specjalnie dla nowej marki, zaprezentowano podczas Geneva Motor Show. Samochód ma dostarczać użytkownikom niecodziennych motoryzacyjnych wrażeń. Nowy SUV Cupry został wyposażony w hybrydowy napęd typu plug-in. Model wyjedzie z zakładów produkcyjnych w Martorell w 2020 roku.

3. Cupra Tavascan 

Tavascan napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, które generują całkowitą moc wyjściową na poziomie 306 KM. Nowy pojazd oparto na platformie MEB Volkswagen Group. Pojemność akumulatora wynosi 77 kWh, co przekłada się na zasięg do 450 km.

4. Wzmocnienie globalnych sojuszy

We wrześniu Cupra ogłosiła również globalny sojusz z FC Barcelona. Marka stała się wyłącznym, oficjalnym partnerem motoryzacyjnym oraz partnerem ds. mobilności drużyny na pięć kolejnych sezonów. Porozumienie wykracza poza tradycyjne partnerstwo w świecie sportu. Zgodnie z umową, obie organizacje będą rozwijać wspólnie projekty z obszaru mobilności miejskiej, a przy tym promować Barcelonę jako miasto przyszłości, pełne innowacyjnych rozwiązań i młodych talentów.

Sportowy duch Cupry wypełnił także korty do padla, drugiego najpopularniejszego sportu w Hiszpanii. W czerwcu marka stała się oficjalnym sponsorem zawodów w tej dyscyplinie. Logotypy Cupry będą obecne na każdym krajowym i międzynarodowym turnieju do końca 2021 roku. W listopadzie firma zwiększyła swoje zaangażowanie w promocję sportu poza granicami swojej ojczyzny, obejmując patronatem Międzynarodową Federację Padla (FIP).

5. Nowa siedziba

W 2019 r. Cupra dopracowała swoją strukturę organizacyjną - powołała zespół wykonawczy i zwiększyła liczbę pracowników o 50%. Ukończono także budowę nowej siedziby marki, zlokalizowanej w pobliżu głównego biura Seata w Martorell. Oficjalną inaugurację zaplanowano na 2020 rok.

6. Pierwsze na świecie Cupra Studio

W listopadzie nowa marka zadebiutowała na rynku amerykańskim - w mieście Meksyk otwarto pierwsze światowe CUPRA Studio. Jednocześnie swoją meksykańską premierę miał model Cupra Ateca, który wcześniej podbił europejskie drogi. Centrum Cupry znajduje się w jednej z reprezentacyjnych dzielnic Meksyku. W lokalu stworzono strefę doświadczeń cyfrowych, wyposażoną w 85-calowy ekran i tablety, które pozwolą klientom skonfigurować nowy samochód. Ponadto w specjalnej strefie wyścigowej wyeksponowano Cuprę TCR.

7. Cupra Racing - oddanie sportom motorowym

W sierpniu ogłoszono rozpoczęcie współpracy z Mattiasem Ekströmem. Utytułowany szwedzki zawodnik został ambasadorem marki i oficjalnym kierowcą elektrycznego samochodu wyścigowego Cupra e-Racer. Ponadto Ekström wspiera Cuprę merytorycznie we wdrażaniu jej strategii rozwoju formatu wyścigów samochodów elektrycznych.

Co więcej marka zaznaczyła swoją obecność podczas Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. W zawodach w Cupra TCR ścigało się czterech kierowców. Sukcesy odniosły dwa zespoły marki - PWR Racing i Comtoyou DHL Racing.

Cupra rozpędza się również na polskim rynku. W połowie roku Partnerami marki zostali ceniona aktorka i reżyserka Aleksandra Popławska oraz utytułowany ultratriathlonista Robert Karaś. Stali się bohaterami pierwszego na świecie projektu artystycznego marki, zrealizowanego we współpracy z Bartem Pogodą. Projekt #createthepath opowiada o potędze pasji, wyznaczaniu własnej drogi i konsekwentnym dążeniu do stawianych sobie celów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas