Coupe od Rolls-Royce'a

Na salonie genewskim Rolls-Royce zaprezentował eksperymentalny pojazd o nazwie 101EX. Samochód ten został zbudowany ręcznie i ma być badaniem kierunku rozwoju współczesnych coupe.

Nadwozie 101EX wykonano w całości z aluminium. Źródłem napędu jest benzynowy silnik V12 o bezpośrednim wtrysku i pojemności 6.75 l, znany z Phantoma.

Z tego modelu pochodzi także płyta podłogowa, jednak 101EX jest o 24 cm krótszy. Zmniejszono także rozstaw osi (o 25 cm) i całkowitą wysokość. Nowe jest także nadwozie.

Obecnie nie ma planów wprowadzenie tego modelu do produkcji. Ma to być jedynie współczesna interpretacja klasycznych samochodów klasy GT.

101EX jest już drugim eksperymentalnym pojazdem Rolls-Royce'a w ciągu dwóch lat. W 2004 roku również w Genewie zaprezentowano 100EX. Natomiast pierwszy eksperymentalny pojazd tej firmy pojawił się już w 1919 roku. Zbudowany został na bazie modelu Silver Ghost i otrzymał nazwę... 1EX.

Nie ma to jak przywiązanie do tradycji.

ZOBACZ zdjęcia z Genewy i OPISY NOWOŚCI.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pojazd | Rolls-Royce | coupe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy