Clio RS Concept

Kolejna nowość Renaulta przygotowana na salon samochodowy we Frankfurcie nad Menem to Clio Renault Sport Concept czyli następca Clio Renault Sport 2.0 16V.

Po raz pierwszy w tym segmencie w samochodzie tym wprowadzono dyfuzor. Element ten, podobnie jak wloty powietrza w przednich błotnikach, wywodzi się bezpośrednio z Formuły 1. Clio RSC jest zapowiedzią seryjnego modelu, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym półroczu 2006.

Dzięki zmienionej stylistyce boków sylwetka auta zyskała na mocy i energii. Poszerzone przedni i tylne błotniki, obniżone nadwozie, wyprofilowane progi, oraz wloty i dyfuzor powietrza podkreślają sportowy charakter auta. Siedmioramienne, 18-calowe obręcze w kolorze nadwozia pozwalają dostrzec zaciski i ogromne tarcze hamulcowe.

Szeroka kratownica w kolorze chromowanego cynku zasłaniająca wlot powietrza w zderzaku zapowiada wysoką moc wolnossącego silnika 2.0 16V skonstruowanego przez Renault Sport Technologies.

Chromowana jest również osłona chłodnicy i obwódki świateł przeciwmgielnych oraz lusterka boczne w stylu high-tech. Do rasowego wyglądu przyczyniają się również tylny dyfuzor w kolorze chromowanego cynku oraz dwie rury wydechowe.

Szeroki rozstaw kół (1 520 mm) oraz osi (2 585 mm) zapewnia dużą stabilność jazdy. Przyjęte rozwiązanie konstrukcyjne oraz opony odpowiadające wysokim osiągom pojazdu (215/40 R18) wymagały poszerzenia nadwozia. Konstruktorzy z Renault Sport Technologies pracowali również nad skutecznością działania układu hamulcowego w celu zapewnienia wyjątkowo wysokiej mocy hamowania oraz wytrzymałości na nagrzewanie. Przednia oś jest wyposażona w zaciski z 4 tłoczkami z aluminium w kolorze czerwonym oraz perforowane hamulce tarczowe marki Brembo o średnicy 330 mm (280 mm z tyłu).

Reklama

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NAD | sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy