Citroeny 2CV na światowym zlocie w Toruniu!
Wydarzenia zorganizowane z taką „pompą” nieczęsto goszczą w kraju nad Wisłą. Już dzisiaj w Toruniu rozpocznie się 21. Światowy Zlot Citroena 2CV. Imprezy nie może przegapić żaden fan francuskiej motoryzacji!
Do Torunia zjadą sympatycy, właściciele i kolekcjonerzy Citroenów 2CV z całego świata. Organizowana cyklicznie, co dwa lata impreza, to prawdziwe święto miłośników zabytkowych Citroenów. Poprzednia edycja, która odbyła się dwa lata temu w Hiszpanii, przyciągnęła przeszło 20 tys. fanów "Kaczek"!
Polscy organizatorzy "World 2CV Meeting" spodziewają się pobić rekord z 2013 roku. Wszystko wskazuje na to, że do Torunia zjedzie przeszło 7 tysięcy egzemplarzy modelu 2CV z najróżniejszych części globu!
Bazą imprezy będzie toruńska Motoarena - stadion żużlowy przy ulicy Pera Jonsona. Dla uczestników zlotu, na terenie lotniska Aeroklubu Pomorskiego, zorganizowany zostanie wygodny kamping.
Program 21. World 2CV Meeting obfituje w atrakcje. Organizatorzy zadbali m.in. o liczne koncerty i konkursy dla uczestników. Oprócz "polowego" muzeum Citroena sympatycy marki będą też mogli podziwiać wystawę aut w centrum Torunia. Dla licznych uczestników zlotu przewidziano m.in. samochodowy rajd po malowniczych drogach pomorza nadwiślańskiego z metą w Grudziądzu oraz (przebiegający przez Toruń, Grudziądz, Malbork, Sopot, Gdańsk, Gdynię i Łebę) Rajd Samochodowy Poznaj Piękno Morza Bałtyckiego.
Przypominamy, że Citroen 2CV to jeden z najdłużej produkowanych samochodów w historii. Właśnie dzięki 2CV firma Citroen zaczęła być kojarzona z motoryzacyjną awangardą.
Pierwsze prace nad samochodem rozpoczęły się już w 1936 roku gdy Pierre-Jules Boulanger (twórca całej serii przednionapędowych pojazdów "avant") opracował projekt o nazwie TPV (skrót od "bardzo mały samochód"). Prototyp z silnikiem 500 cm3 powstał w 1937 roku.
Wojna przerwała zaawansowane prace nad budową auta - rozłożone na części prototypy, w ukryciu, czekały na lepsze czasy. Te nadeszły ostateczne w 1946 roku, kiedy samochody ponownie złożono, a prace konstrukcyjne zostały wznowione. Ostatecznie samochód zadebiutował w 1948 roku na 35. salonie samochodowym w Genewie.
Produkcję "Kaczki" uruchomiono w 1949 roku w Levallois. W chwili rynkowego debiutu samochód otrzymał silnik o skromnej pojemności 375 cm3 i jeszcze skromniejszej mocy 9 KM. Ponieważ głównym atutem miała być cena, podobnie jak w przypadku Forda T, klient mógł wybrać sobie kolor nadwozia, pod warunkiem, że będzie on... szary.
Produkcja cieszącego się dużą popularnością auta trwała aż do roku 1990! Liczne modernizacje, sympatia nabywców ceniących sobie prostotę i niebanalne kształty sprawiły, że ostatecznie sprzedano aż 3 868 633 sztuk Citroena 2CV.