Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi

Po sukcesie wodorowego sedana Mirai Toyota zamierza rozpocząć prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Będzie to drugi po debiutującym w przyszłym roku autobusie FC Bus użytkowy pojazd Toyoty wykorzystujący ten innowacyjny napęd.

Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymi
Ciężarówka Toyoty napędzana ogniwami paliwowymiInformacja prasowa (moto)

Dwa lata po premierze Toyoty Mirai, sedana napędzanego ogniwami paliwowymi, o zasięgu do 700 km, oraz w przeddzień debiutu rynkowego autobusu FC Bus, Toyota ogłosiła, że rozpoczyna prace nad dużą ciężarówką wykorzystującą tę samą technologię. Pierwszym etapem będzie studium wykonalności, przeprowadzone w Kalifornii. Toyota będzie informowała o postępach w nadchodzących miesiącach.

Toyota uważa, że wodorowe ogniwa paliwowe są optymalnym rozwiązaniem dla motoryzacji przyszłości, ze względu na komfort użytkowania porównywalny z silnikami spalinowymi, przy ogromnych korzyściach pod względem wydajności, ochrony środowiska i dywersyfikacji źródeł energii. Technologię tą można też łatwo umieścić w pojazdach o dowolnych gabarytach i zastosowaniach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas