Chrysler ma się dobrze

W roku 2006 sprzedaż pojazdów produkcji koncernu Chrysler na rynkach międzynarodowych zwiększyła się o 15 procent w porównaniu z rokiem 2005.

Był to najwyższy wzrost w skali ostatniego dziesięciolecia, a sprzedaż niemal 207.000 pojazdów jest drugim co do wielkości wynikiem rocznym w okresie tej dekady.

"Jest oczywiste, iż długoterminowy plan rzeczywistego uzdrowienia naszej firmy musi obejmować strategię ekspansji globalnej" - powiedział Tom LaSorda, prezes i dyrektor naczelny Chrysler Group - "Do końca roku 2007, w porównaniu ze stanem sprzed czterech lat, Chrysler Group ma zamiar podwoić liczbę modeli na rynkach międzynarodowych, a liczbę samochodów z opcją napędu silnikiem Diesla zwiększyć czterokrotnie".

Reklama

Każda z trzech marek Chrysler Group osiągnęła wyniki lepsze niż w roku 2005. Sprzedaż samochodów marki Chrysler wzrosła o sześć procent - do poziomu 90.807 sztuk, a pojazdów Jeep o dwa procent - do 85.591 sztuk. W efekcie ekspansji marki Dodge poza Amerykę Północną - sprzedaż roczna zwiększyła się o 185 procent, osiągając 30.527 sztuk.

Ze sprzedażą 39.208 sztuk pierwsze miejsce na rynkach międzynarodowych zajęły w roku 2006 samochody jeep grand cherokee, drugie zaś - podobnie jak w USA - minivany Chrysler Group, które znalazły 35.716 nabywców. Również i nowe modele odniosły sukces: mimo zaledwie siedmiomiesięcznej obecności na rynkach dodge caliber "rozszedł się" w ilości 17.722 sztuk, stanowiąc w przybliżeniu 9 procent sprzedaży pojazdów produkcji Chrysler Group poza Ameryką Północną.

Chrysler Group prowadzi sprzedaż i obsługę techniczną swych pojazdów w ponad 125 krajach całego świata, a sprzedaż poza rynkami Ameryki Północnej wynosi obecnie około ośmiu procent całkowitych obrotów koncernu. W ofercie znajdują się pojazdy każdej z trzech marek - z pewnymi ograniczeniami w zakresie dostępności niektórych samochodów pół-ciężarowych (truck) oraz rekreacyjno-użytkowych (SUV). Sprzedaż Chrysler Group na rynkach międzynarodowych rośnie konsekwentnie począwszy od 2004 roku. Na rok bieżący przewidywane jest dalsze poszerzenie gamy modelowej i wyboru zespołów napędowych, a także palety wersji przystosowanych do ruchu lewostronnego (RHD).

W Polsce

Najważniejszym wydarzeniem w 2006 roku był debiut na rynku polskim marki Dodge i jej pierwszego europejskiego modelu - dodge'a calibera. Spotkał się on z zainteresowaniem klientów i przez 6 miesięcy sprzedaż osiągnęła 265 samochodów. Kolejnym nowym modelem wprowadzonym w 2006 roku był jeep commander (sprzedaż 102 szt.) - pierwszy pojazd marki Jeep z trzema rzędami siedzeń dla siedmiu osób, który razem z modelem jeep grand cherokee umocnił jedną z czołowych pozycji marki Jeep w segmencie luksusowych SUV.

W 2006 roku udział całkowity Chrysler Group w rynku samochodów osobowych w Polsce wzrósł o 15% do poziomu 0,62% (2005 - 0,54%).

Plany na 2007 rok

"W 2007 roku nastąpi ofensywa produktowa Grupy Chryslera w Polsce. Do sprzedaży trafi 7 nowych modeli: jeepy - compass, patriot, wrangler, wrangler unlimited, chrysler sebring oraz kolejne modele marki Dodge - nitro i avenger. Będziemy nadal sprzedawać dodge'a caliber, a w drugiej połowie roku pojawi się najmocniejszy samochód kompaktowy na rynku: caliber SRT4 z silnikiem o mocy 300KM. Planujemy także utrzymać mocną pozycję w tradycyjnych dla nas segmentach MPV i SUV z dużą sprzedażą samochodów chrysler voyager, jeep commander i jeep grand cherokee" - mówi Maciej Ratyński, dyrektor marketingu i sprzedaży Chrysler Group w DCAP.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | Jeep
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy