Cadillac pozbędzie się 400 dilerów?

Borykający się z poważnymi problemami Cadillac, amerykańska marka samochodów luksusowych, planuje wprowadzenie radykalnych zmian w strategii i sieci sprzedaży, starając się zmniejszyć dystans do swego największego rywala, japońskiego Lexusa.

Cadillac XT5
Cadillac XT5Informacja prasowa (moto)

Jak podaje portal TorqueNews, Cadillac prognozuje tegoroczną sprzedaż w USA na poziomie 155 tys. aut (o około 7% mniej, niż rok temu), co stanowi mniej więcej połowę wyników Lexusa. Swą sprzedaż Cadillac realizuje za pośrednictwem aż 925 dealerów, podczas gdy Lexus, sprzedając dwukrotnie więcej samochodów, ma ich zaledwie 236.

Około 400 dealerów Cadillaca może się pochwalić sprzedaniem tylko jednego pojazdu tygodniowo, zaś każdy salon Lexusa opuszcza co tydzień średnio 30 luksusowych aut. Dealerzy Lexusa oferują niemal wyłącznie nowe i używane samochody swojej marki, zaś dla trzech czwartych dealerów amerykańskiej marki samochody Cadillac stanowią zaledwie około 10 procent sprzedawanych aut - reszta to głównie inne produkty koncernu GM. Nic więc dziwnego, że w ramach Programu Pinnacle firma zamierza zoptymalizować sieć sprzedaży, pozbywając się balastu w postaci 400 najmniej skutecznych dealerów.

To nie pierwsze przedsięwzięcie Cadillaca, które ma powstrzymać utratę pozycji w stosunku do Lexusa. Wprowadzony cztery lata temu program Cadillac Luxury Buying Experience miał zapewnić klientom jakość obsługi wzorowaną na tej, z której słynie japońska marka. TorqueNews zauważa też błędy polityki marketingowej i produktowej Cadillaca. Należy do nich wybór nazw nowych modeli, które niewiele różnią się od starych, np. XT5 wygląda niemal tak samo, jak XTS, a Escalę łatwo pomylić z Escalade.

W tej sytuacji Cadillac musi dołożyć wszelkich starań, by zmobilizować dealerów do stuprocentowego zaangażowania na rzecz marki.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas