BYD zbuduje nową fabrykę akumulatorów. Za 1,2 mld dolarów
BYD, chiński producent samochodów elektrycznych, planuje zbudować w Chinach nową fabrykę akumulatorów. Inwestycja ma kosztować 1,2 mld dolarów.
Zakład ma być zlokalizowany w mieście Zhengzhou w prowincji Henan położonej we wschodnich Chinach.
BYD chce zbudować fabrykę akumulatorów
W miniony piątek na stronie internetowej lokalnych władz opublikowana została dokumentacja środowiskowa w celi zasięgnięcia opinii publicznej na temat projektu. Inwestycja ma kosztować 8 mld juanów, czyli 1,2 mld dolarów (po przeliczeniu na złotówki to ponad 5 mld). Data rozpoczęcia budowy nie jest jeszcze znana.
W nowym zakładzie będą powstawać opracowane przez FinnDreams Technology (spółka zależna BYD) akumulatory typu Blade. Moce przerobowe nowego zakładu mają pozwolić na dostarczanie akumulatorów o łącznej pojemności 40 GWh rocznie.
Litowo-żelazowo-fosforanowe akumulatory, które trafiają do najlepiej sprzedających się modeli BYD - Han i Seal (stanowiących w Chinach konkurencję dla Modelu 3 Tesli) - nie są tak ciężkie, jak ich litowo-jonowe odpowiedniki. Według prezesa BYD Wang Chuanfu, wyróżniają się także tym, że nie ulegają samozapłonowi.
BYD kontynuuje swoją ofensywę
BYD to największy sprzedawca samochodów elektrycznych w Chinach, marka planuje wejście do Europy. Choć obecnie nie jest szerzej znana na Starym Kontynencie, jej samochody można już kupić np. w Norwegii, Szwecji czy Belgii.
W przyszłości do już oferowanych na europejskich rynkach modeli (crossover Atto 3, sportowy sedan Han i siedmioosobowy SUV Tang) dołączyć ma sedan Seal.
BYD ma także dwie fabryki na Węgrzech. W jednym produkowane są akumulatory, a w drugim elektryczne autobusy. Ostatnio mówiło się, że liczba zakładów chińskiego producenta w Europie powiększy się o fabrykę Forda w Saarlois w Niemczech. W niedawnym wywiadzie wiceprezes BYD, Stella Li, stwierdziła jednak, że marka dużo bardziej jest zainteresowana budowaniem własnych fabryk niż przejmowaniem tych należących do innych producentów.
BYD rozwija się nie tylko w Europie, ale również na innych rynkach. Pod koniec stycznia marka rozpoczęła sprzedaż swoich samochodów w Japonii. Samochody BYD można nabyć także w Australii czy Singapurze.
***