BYD zbuduje nową fabrykę akumulatorów. Za 1,2 mld dolarów

BYD, chiński producent samochodów elektrycznych, planuje zbudować w Chinach nową fabrykę akumulatorów. Inwestycja ma kosztować 1,2 mld dolarów.

Chiński producent samochodów elektrycznych BYD chce zbudować nową fabrykę akumulatorów.
Chiński producent samochodów elektrycznych BYD chce zbudować nową fabrykę akumulatorów.Eugene Hoshiko/Associated Press/East News 

Zakład ma być zlokalizowany w mieście Zhengzhou w prowincji Henan położonej we wschodnich Chinach.

BYD chce zbudować fabrykę akumulatorów

W miniony piątek na stronie internetowej lokalnych władz opublikowana została dokumentacja środowiskowa w celi zasięgnięcia opinii publicznej na temat projektu. Inwestycja ma kosztować 8 mld juanów, czyli 1,2 mld dolarów (po przeliczeniu na złotówki to ponad 5 mld). Data rozpoczęcia budowy nie jest jeszcze znana.

W nowym zakładzie będą powstawać opracowane przez FinnDreams Technology (spółka zależna BYD) akumulatory typu Blade. Moce przerobowe nowego zakładu mają pozwolić na dostarczanie akumulatorów o łącznej pojemności 40 GWh rocznie.

Litowo-żelazowo-fosforanowe akumulatory, które trafiają do najlepiej sprzedających się modeli BYD - Han i Seal (stanowiących w Chinach konkurencję dla Modelu 3 Tesli) - nie są tak ciężkie, jak ich litowo-jonowe odpowiedniki. Według prezesa BYD Wang Chuanfu, wyróżniają się także tym, że nie ulegają samozapłonowi.

BYD kontynuuje swoją ofensywę

BYD to największy sprzedawca samochodów elektrycznych w Chinach, marka planuje wejście do Europy. Choć obecnie nie jest szerzej znana na Starym Kontynencie, jej samochody można już kupić np. w Norwegii, Szwecji czy Belgii.

W przyszłości do już oferowanych na europejskich rynkach modeli (crossover Atto 3, sportowy sedan Han i siedmioosobowy SUV Tang) dołączyć ma sedan Seal.

BYD ma także dwie fabryki na Węgrzech. W jednym produkowane są akumulatory, a w drugim elektryczne autobusy. Ostatnio mówiło się, że liczba zakładów chińskiego producenta w Europie powiększy się o fabrykę Forda w Saarlois w Niemczech. W niedawnym wywiadzie wiceprezes BYD, Stella Li, stwierdziła jednak, że marka dużo bardziej jest zainteresowana budowaniem własnych fabryk niż przejmowaniem tych należących do innych producentów.

BYD rozwija się nie tylko w Europie, ale również na innych rynkach. Pod koniec stycznia marka rozpoczęła sprzedaż swoich samochodów w Japonii. Samochody BYD można nabyć także w Australii czy Singapurze.

***

Prosta droga do własnego auta
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas