Bugatti Bolide. Francuzi nie składają broni!

Konstruktorzy Bugatti, którego los w strukturach koncernu Volkswagen kreśli się pod dużym znakiem zapytania, nie składają broni.

Bugatti Bolide
Bugatti BolideInformacja prasowa (moto)

Chociaż tytuł najszybszego produkcyjnego samochodu świata zdobył niedawno SSC Tuatara, Francuzi nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Świadczy o tym premiera nowego modelu Bugatti - samochodu o wymownej nazwie: Bolide.

Bugatti BolideInformacja prasowa (moto)

Chociaż z technicznego punktu widzenia auto bazuje na modelu Chiron, w praktyce ma z nim raczej niewiele wspólnego. Samochód mierzy 4756 mm długości, 1998 mm szerokości i zaledwie 995 mm (!) wysokości. Źródłem napędu jest oczywiście legendarny już W16 o pojemności 8 litrów. W Bugatti Bolide generuje on około 1620 KM jeżeli w baku znajduje się standardowa 98-oktanowa benzyna. Po zatankowaniu sportowego paliwa (110 oktanów) jego moc wzrasta do około 1850 KM.

Bugatti BolideInformacja prasowa (moto)

Wrażenie robi również masa. Na sucho - bez płynów eksploatacyjnych - auto waży jedynie 1240 kg! Tak rewelacyjny wynik udało się osiągnąć m.in. dzięki szerokiemu zastosowaniu stopów tytanu (elementy konstrukcyjne), magnezu (koła) czy ceramiki (tarcze hamulcowe).

Osiągi? Pozostają w sferze domysłów, ale nie jest tajemnicą, że - by móc stawać w szranki z SSC - prędkość maksymalna musi przekraczać 500 km/h!  Wg szacunków sprint do 100 km/h trwać ma 2,17 s. 4,36 s powinno wystarczyć, by na prędkościomierzu pojawiła się wartość 200 km/h. Po 7,37 s od startu Bugatti Bolide ma się już poruszać z prędkością 300 km/h.

Przypominamy, że przyszłość Bugatti w strukturach koncernu Volkswagena rysuje się pod ogromnym znakiem zapytania. Władze koncernu rozważają ponoć sprzedaż marki firmie Rimac Automobil. Wg niepotwierdzonych informacji w zamian za prawa do marki Bugatti i jej sieć serwisową Porsche miałoby się stać właścicielem kolejnych udziałów w  Rimac Automobil (obecnie Niemcy posiadają 15,5 proc.). Docelowo marka ze Stuttgartu miałaby posiadać pakiet 49 proc. akcji Rimaca.

Bugatti Bolide

Ma szansę pokonać SSC Tuatara

Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 
Bugatti Bolide 

W ten sposób koncern z Wolfsburga zyskałby nie tylko decydujący głos w kwestiach rozwoju Rimaca, ale też - a może przede wszystkim - dostęp do bezcennej wiedzy dotyczącej budowy elektrycznych układów napędowych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas