BMW znalazło sposób na kryzys półprzewodnikowy
Oprac.: Mirosław Domagała
Producenci na różne sposoby próbują poradzić sobie z kryzysem półprzewodnikowym. Np. BMW zawarło nowe umowy bezpośrednio z producentem brakujących komponentów.
Niemiecki koncern zawarł umowę z producentem zaawansowanych technologicznie mikrochipów INOVA Semiconductors oraz z Globalfoundries, producentem wysokowydajnych półprzewodników.
Dzięki tej umowie BMW zapewniło sobie dostawy kilku milionów mikrochipów rocznie. Mikrochipy są wykorzystywane w inteligentnej technologii diodowej ISELED, w której opracowaniu miało udział BMW i która po raz pierwszy została zastosowana w BMW iX, a następnie będzie wprowadzana w kolejnych modelach. BMW iX jest dostarczane na całym świecie od początku listopada.W zależności od wyposażenia w samochodzie znajduje się kilka tysięcy elementów półprzewodnikowych. Są one niezbędne, mogą one pełnić różne funkcje, wykonywać zadania obliczeniowe i sterujące w komputerach, przechowywać dane, a także wykonywać kilka zadań jednocześnie. Udział podzespołów elektronicznych w pojazdach będzie w przyszłości jeszcze wzrastał, dlatego tak ważne jest jak najszybsze zażegnanie obecnego kryzysu.
***