BMW serii 5 zmodernizowane

Oferowana od 2017 roku generacja BMW serii 5 doczekała się właśnie kuracji odświeżającej. Co zmieniło się w eksportowym hicie z Bawarii, którego sprzedaż przekroczyła już 600 tys. egzemplarzy?

BMW serii 5
BMW serii 5Informacja prasowa (moto)

Zgodnie z panującym w Monachium trendem odświeżony model otrzymał zauważalnie większe "nerki" osłony chłodnicy i przeprojektowane reflektory. Przednie, dzięki cieńszym konturom, zdają się teraz bardziej "przymrużone" - w ich wnętrzu pojawiły się listwy świetlne w kształcie litery L. Tylne lampy zyskały za to "ostrzejsze" załamania, co dodawać ma sylwetce auta zadziorności. Przeprojektowano też tylny zderzak, który zyskał "czystsze" kształty. 

BMW serii 5 2020

BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW
BMW serii 5BMW

Inne nowości to o na przykład trapezoidalne końcówki wydechu we wszystkich wersjach silnikowych, nowe lakiery (cztery dodatkowe kolory) czy wzory obręczy kół w rozmiarach od 18 do 20 cali. Na liście opcji pojawiły się chociażby - zoptymalizowane względem masy i oporów aerodynamicznych - felgi BMW Individual Air Performance czy reflektory BMW Laserlight dostępne teraz dla wszystkich odmian. W kabinie zmiany są ledwie widoczne. Standardem stał się nowy system BMW Operating System 7, który opcjonalnie może być obsługiwany z poziomu wolnostojącego ekranu o przekątnej 12,3 cala (standardowo 10,25 cala). Oznacza to również zastosowanie najnowszych wirtualnych zegarów, wyraźnie mniej czytelnych, od poprzednio stosowanych w "piątce". Wprawne oko wypatrzy też nowe dekory na desce rozdzielczej i tunelu środkowym.

Bez większych zmian pozostała oferta jednostek napędowych. Wszystkie odmiany z cztero- i sześciocylindrowymi silnikami standardowo dostępne są jako "miękkie" hybrydy z 48-voltową instalacją elektryczną i rozruszniko-alternatorem o mocy 11 KM. Rodzinę hybryd plug-in uzupełnił BMW 530e Touring (również w odmianie xDrive). Auto ma pod maską benzynowy motor o pojemności 2,0 l (184 KM i 300 Nm) wspomagany elektrycznym silnikiem trakcyjnym generującym 109 KM i 265 Nm. Moc systemowa napędu to 292 KM i 420 Nm. W zależności od wersji nadwoziowej i konfiguracji napędu sprint do 100 km/h zajmuje około 6 s, a prędkość maksymalna oscyluje w okolicach 235 km/h. Maksymalny zasięg "na prądzie" to - w zależności od trybu pomiarowego - między 58 a 67 km.

BMW serii 5Informacja prasowa (moto)

Ciekawą funkcją hybryd plug-in ma być, dostępna od jesieni, BMW eDrive Zone. To bazujący na danych z nawigacji satelitarnej system, który automatycznie przełączy auto w tryb elektryczny po wjechaniu do tzw. "zielonej" strefy. Odświeżone ""piątki" już wkrótce będzie można zamawiać u dealerów niemieckiej marki. Rynkowy debiut planowany jest na lipiec bieżącego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas