BMW serii 5 i 6 mogą się zapalić
BMW ogłosiło akcję nawrotową, którą objętych jest ponad 12 tys. sprzedanych w Polsce egzemplarzy serii 5 i 6. W skrajnych przypadkach w samochodach może dojść do pożaru.
Mechanizm powstanie ewentualnego pożaru jest dość skomplikowany i dlatego - rzadki.
W BMW 5 oraz 6 (E6x), wyprodukowanych w Niemczech, przewód plusowy akumulatora biegnie od akumulatora w bagażniku przez złącze na dnie bagażnika do uchwytu wyprowadzenia + w komorze silnika. W tak zwanym uchwycie przekazującym przewód plusowy akumulatora na spodzie podwozia jest zamocowany przy użyciu osłony przewodu akumulatora od spodu w dnie bagażnika, a następnie połączony śrubami z przewodem plusowym akumulatora w bagażniku.
W rzadkich przypadkach długotrwały wpływ czynników takich, jak drgania i zmiany temperatur, połączony ze zwiększonym narażeniem na kontakt z wilgocią i solą drogową, może być przyczyną korozji. Wyższa oporność stykowa na połączeniu śrubowym przewodu plusowego akumulatora może zakłócać zasilanie elektryczne pojazdu.
Usterka zasilania może doprowadzić do różnych zakłóceń działania, a nawet do niemożności uruchomienia pojazdu.
W nielicznych i wyjątkowych przypadkach złącze śrubowe może - pod wpływem wyższej oporności stykowej lub prądu upływu - nagrzać się do wysokiej temperatury. Nagrzanie się złącza śrubowego może w pewnych okolicznościach spowodować szkody wskutek tlenia się elementów. Jeśli elementy zaczną się tlić, nie można całkowicie wykluczyć wystąpienia pożaru w bagażniku, a nawet pożaru pojazdu - także po wyłączeniu pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 587 pojazdów. Producent skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu kontroli uchwytu przekazującego, a w razie potrzeby jego poprawienia.