BMW serii 3 - zupełnie nowa generacja

Kolejna odsłona serii 3 doczekała się swojej premiery. Auto zadebiutowało na trwającym właśnie salonie w Paryżu.

BMW serii 3
BMW serii 3BMW

Nowa seria 3 zauważalnie urosła - mierząc 4709 mm jest o 76 mm dłuższa od poprzednika. Auto zwiększyło się także na szerokość (1827 mm) i o 1 mm na wysokość (1442 mm), a rozstaw osi to teraz 2851 mm (+ 41 mm). Zauważalnie zmieniła się tez stylistyka - samochód nadal oczywiście wygląda jak typowe BMW, ale przednie światła mają nowy design (seryjnie LEDowe opcjonalnie wykorzystują technologię laserową), a zderzak otrzymał wiele ostrych załamań. Tyle reflektory natomiast wyraźnie nawiązują do nowych X4, X5 i serii 8.

BMW serii 3

BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW
BMW serii 3BMW

Wnętrze również zachowało typowy dla bawarskiego producenta projekt, ale nowości nie brakuje. Seria 3 korzysta przede wszystkim z nowego kokpitu, który pojawia się w ostatnich modelach marki. Wyróżnia się on bardzo nowoczesnymi, wirtualnymi zegarami (12,3 cala), rozbudowanym systemem multimedialnym (ekran 10,25 cala) z obsługą głosową językiem potocznym (reagującą na komendę "Hej, BMW") oraz bardzo minimalistycznym panelem klimatyzacji z wyświetlaczami pomiędzy nawiewami.

Nowa seria 3 będzie początkowo dostępna w pięciu wersjach silnikowych - 320i (184 KM), 330i (258 KM) oraz 318d (150 KM), 320d (190 KM) i jedynym 6-cylindrowym 330d (265 KM). Początkowo wszystkie odmiany będą miały wyłącznie napęd na tylne koła, poza 320d, które zamówimy też z xDrivem.

Bawarczycy obiecują naturalnie, że auto wyróżniać się będzie świetnym prowadzeniem, w czym ma pomóc masa własna niższa nawet o 55 kg w porównaniu do poprzednika oraz idealny rozkład mas między osiami. Bardzo ciekawym rozwiązaniem w układzie jezdnym są amortyzatory samoczynnie dostosowujące twardość do skoku sprężyny - poprawia to zarówno komfort, jak i prowadzenie samochodu. Opcjonalnie dostępne jest sportowe zawieszenie M (obniżone o 10 mm) oraz amortyzatory z elektroniczną regulacją siły tłumienia. Dostępny jest także adaptacyjny układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz blokada tylnego mechanizmu różnicowego.

BMW serii 3BMW

Nowe BMW serii 3 pojawi się w salonach na początku marca przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas