BMW M140i Finale Edition - ostatnia z napędem na tył

Australijski oddział BMW potwierdził, że w marcu cenniki lokalnego importera uzupełni BMW M140i Finale Edition. Fakt ten jest o tyle wart odnotowania, że samochód zapowiadany jest jako ostatnia jedynka z sześciocylindrowym silnikiem i napędem na tylną oś.

BMW M140i Finale Edition
BMW M140i Finale EditionInformacja prasowa (moto)

Aktualna, druga, generacja BMW serii 1 oferowana jest klientom od 2011 roku. Nie dziwi więc, że nabywcy coraz głośniej dopytują się o następcę. Ten - najprawdopodobniej - zbudowany będzie w oparciu o modułową platformę FAAR, która stanowić ma rozwinięcie wykorzystywanej obecnie głównie przez Mini przednionapędowej płyty UKL.

Takie doniesienia pojawiają się już od dłuższego czasu, a Australijczycy właśnie potwierdzili, że dni tylnonapędowej jedynki są już policzone. Nowa otrzyma montowane poprzecznie silniki o trzech lub czterech cylindrach.

Zapowiadana jubileuszowa BMW M140i Finale Edition napędzana będzie benzynowym, turbodoładowanym, silnikiem R6 o pojemności 3,0 l. Jednostka generować ma moc 340 KM i rozwijać maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Moc przenoszona będzie na tylną oś za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Auto przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km.

BMW M140i Finale EditionInformacja prasowa (moto)

Limitowaną serię poznamy m.in. po przyciemnionych reflektorach (przednie adaptacyjne LED), wykończonej w fortepianowej czerni osłonie chłodnicy czy 18-calowych obręczach kół.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas