BMW i8 spyder. Hybrydowa rakieta
BMW zaprezentowało kolejny model z serii hybrydowych pojazdów oznaczonych i. Tym razem Niemcy przygotowali i8 spyder, czyli wersję kabrio.

Podobnie jak i8 coupe, kabriolet to sportowa hybryda z możliwością ładowania akumulatorów bezpośrednio z gniazdka.
Auto wyposażono w dwie jednostki napędowe, zaadaptowany z modelu i3 motor elektryczny (o mocy 130 KM), który umieszczono z przodu i który napędza koła przednie oraz 1,5-litrowy, doładowany silnik benzynowy, który zlokalizowany jest przy osi tylnej. Trzycylindrowa jednostka rozwija moc maksymalną aż 220 KM i dysponuje momentem obrotowym 300 Nm, który trafia na koła tylne.
Sumarycznie, układ napędowy i8 rozwija więc 350 KM i aż 550 Nm momentu obrotowego. Jak te wartości przekładają się na osiągi auta?

BMW i8 spyder przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 5 sekund, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 2,7 l/100 km. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi 35 km. Naładowanie litowo-jonowych baterii przy użyciu standardowego gniazdka sieciowego trwa tylko 2 godziny.

BMW i8 spyder zadebiutuje na salonie w Nowym Jorku 4 kwietnia. O planach produkcyjnych tego modelu na razie nie wiadomo nic.