BMW i7 - trwają testy elektrycznej limuzyny
Oprac.: Maciej Flis-Flisiński
W zimowym centrum BMW w Arjeplog w Szwecji niemiecka firma testuje swoją pierwszą elektryczną limuzynę o oznaczeniu i7.
W prototypach i7 testowany jest napęd elektryczny, jak również sprawność układu jezdnego, hamulcowego i kierowniczego. i7, jak chyba wszystkie pojazdy w zamierzeniu producenta, ma łączyć sportowy charakter z komfortem podróżowania. Miejsce testów nie jest przypadkowe. Szwedzkie Arjeplog znajduje się kilka kilometrów od koła podbiegunowego. W ostrych zimowych warunkach, nowa elektryczna limuzyna ma pokazać, na co stać wykorzystaną w niej technikę. Testy pomogą również dostroić wszelkie systemy i układy znajdujące się na pokładzie pojazdu.
Elementy układu napędowego wykorzystane w i7 pochodzą wprost z modelu iX, który niedawno wszedł na rynek.
Danych technicznych nie znamy, ale można spekulować, że zgodnie ze starą, dobrą metodą standaryzacji, wykorzystane zostaną te same silniki. Chodzi tutaj o jednostki o mocy 326 i 523 KM.
BMW i7
BMW i7 to kolejny krok marki w stronę elektryfikacji. Na pewno spodoba się bardziej konserwatywnej klienteli, która szuka klasycznej limuzyny, pozbawionej wymyślnego designu, wydającego się krzyczeć - "jestem elektryczny!". BMW i7 trafi do sprzedaży w przyszłym roku, podobnie jak całkowicie nowa generacja BMW serii 7.