BMW 3 GT oficjalnie - zdjęcia i wideo
Po modelu 5 GT, który ze względu na ciężko narysowaną karoserię nie zawojował rynku, BMW znów chce przekonać świat, że GT to nie żadne sportowe coupe pokroju Alfy Romeo GT, Maserati GT czy Forda GT, tylko coś pomiędzy sedanem a kombi.
- Trzeci wariant nadwozia obecnej rodziny serii 3 łączy sportowe geny sedana z praktycznością i wszechstronnością kombi, a to wszystko uzupełnione obszerną kabiną i wysokim komfortem - mówią przedstawiciele BMW.
BMW 3 GT ma nadwozie typu liftback, ale nisko poprowadzona linia dachu, drzwi pozbawione ram okiennych i tylny spojler wysuwany po przekroczeniu 110 km/h nawiązują do aut coupe.
Gran Turismo jest dłuższe od "trójki" kombi aż o 200 mm, co oznacza, że mierzy 4824 mm długości. Ma też o 110 mm większy rozstaw osi (2920 mm) oraz nadwozie wyższe o 81 mm (1510 mm).
Co ciekawe, auto oferuje nie tylko bardziej obszerne wnętrze, ale i bagażnik o większej o 25 litrów pojemności niż Touring (kombi). W normalnym układzie siedzeń pomieści się w nim 520 litrów.
Pod maską BMW 3 GT może pracować jeden z trzech silników benzynowych lub dwóch wysokoprężnych. Wśród tych pierwszych: rzędowe 4-cylindrowe, 2.0 z turbosprężarką 320i (184 KM) i 328i (245 KM) oraz 306-konny w 335i (rzędowy 6-cylindrowy 3.0 z turbosprężarką).
Turbodiesle dysponują z kolei mocą 143 (318d) lub 184 KM (320d). Siła napędowa trafia na tylne koła poprzez standardowe 6-stopniowe przekładnie mechaniczne lub opcjonalne automaty o ośmiu przełożeniach. Odmiany czteronapędowe spodziewane są jeszcze w tym roku.
BMW 3 GT
BMW 3 GT
Nowe BMW 3 GT na własne oczy będziecie mogli oglądać podczas wystawy w Genewie.
msob