BMW 3.0 CSL Hommage. Niezwykłe nawiązanie do historii

Na Concorso d’Eleganza Villa d’Este BMW zaprezentowało koncepcyjny model 3.0 CSL Hommage. Auto wyglądem nawiązywać ma do swojego słynnego poprzednika z początku lat siedemdziesiątych.

BMW 3.0 CSL Hommage
BMW 3.0 CSL HommageInformacja prasowa (moto)

Oryginał - protoplasta pierwszej serii 6 - na dobre zapisał się w historii sportów motorowych. Auto zdobyło m.in. Mistrzostwo Europejskich Samochodów Turystycznych w 1973 roku.

Zaprezentowany we Włoszech koncept, tak jak jego sławny poprzednik, otrzymał komplet, nadającego sylwetce muskularny wygląd, ospojlerowania. W przeciwieństwie, do oryginału z lat siedemdziesiątych - karoseria nie została wykonana z aluminium. Do stworzenia poszycia nadwozia i spoilerów, w większości, wykorzystano kompozyty - włókna węglowe wzmacniane tworzywami sztucznym (CFRP).

Fanom marki spodobają się zapewne szeroko nakreślone, zachodzące daleko na maskę, przednie i - płynnie przechodzące w pokaźnych rozmiarów skrzydło - tylne nadkola. W oczy rzucają się też ogromne, chromowane "nerki" osłony chłodnicy, niezwykle wąskie, podwójne przednie reflektory i tylne oświetlenie zintegrowane ze światłem stopu zamontowanym w dolnej części płata tylnego skrzydła.

Nie mniejsze wrażenie robi projekt wnętrza. Znajdziemy w nim wykończone pikowaną skórą kubełkowe fotele, morze nieosłoniętych kompozytów i - zainstalowany zamiast klasycznej kierownicy - wolant.

BMW 3.0 CSL Hommage

BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 
BMW 3.0 CSL Hommage 

Ponieważ samochód jest popisem stylistów, niewiele wiadomo na temat zastosowanej w aucie jednostki napędowej. W oficjalnym komunikacje czytamy jedynie, że BMW 3.0 CSL Hommage wykorzystuje układ hybrydowy.

BMW 3.0 CSL HommageInformacja prasowa (moto)
BMW 3.0 CSL HommageInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas