Bateria wytrzymać ma milion kilometrów? "Elektryk" Toyoty wchodzi do Europy
Oprac.: Karol Biela
Jak zapewnia japoński producent nowa trakcyjna bateria wytrzymać ma milion kilometrów - model bZ4X to pierwszy seryjny "elektryk" Toyoty, który właśnie wchodzi do sprzedaży w Europie. U dealerów pojawi się jeszcze tego lata.
Elektryczna Toyota bZ4X, która wyposażona została w nowoczesną baterię trakcyjną o pojemności 71,4 kWh, która utrzymywana jest w optymalnej temperaturze przez aktywny system ogrzewania i chłodzenia.
Według oficjalnych danych homologacyjnych przeprowadzonych zgodnie z procedurą WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) zasięg 204-konnej przednionapędowej Toyoty bZ4X dochodzić ma do 516 km a średni zużycie energii oscylować ma w granicach 14,3 kWh/100 km.
Z kolei wersja z napędem na obie osie XMODE o mocy 217 KM, która wykorzystuje do rozpędzania już dwa elektryczne silniki, oferować ma zasięg do 470 km przy zapotrzebowaniu 15,8 kWh/100 km.
Bateria wytrzymać ma milion kilometrów - tak deklaruje Toyota
Japoński koncern jest tak pewny jakości i trwałości produkowanych przez siebie akumulatorów trakcyjnych, że objął baterie fabryczną gwarancją na 8 lat z limitem przebiegu do 160 000 km.
Jak podaje sam producent, inżynierowie tak długo doskonaliła baterię do modelu bZ4X, aby utrzymać powinna swoją sprawność na poziomie 70 proc. po 10 latach użytkowania i po pokonaniu 1 miliona kilometrów.
Pierwsi europejscy klienci otrzymają zamówione egzemplarze Toyoty bZ4X jeszcze latem 2022 roku. Ceny auta na polskim rynku zaczynają się od 206 900 zł a na liście akcesoriów znaleźć można m.in. ładowarkę Wallbox Home za 3 500 zł lub Wallbox Connected w cenie 6 500 zł.
***