Bardzo wysokie ceny Alfy Romeo Giulia?
Chociaż premiera najnowszej Alfy Romeo - modelu Giulia - odbyła się w czerwcu ubiegłego roku, model ten wciąż spowija mgła tajemnicy.
Auto, którego produkcją z końcem kwietnia zajęła się włoska fabryka marki w Cassino, nie doczekało się jeszcze oficjalnego cennika. A jak kształtuje się ten nieoficjalny?
Ze wstępnych informacji wynika, że auto trafi do europejskich salonów już w przyszłym miesiącu. Za podstawową wersję zapłacić trzeba będzie około 39 450 euro, czyli nieco ponad 173 tys. zł. W standardzie otrzymamy turbodoładowany silnik 2,0 l o mocy 200 KM i automatyczną skrzynię biegów. Topowa odmiana - Quadrifoglio Verde - z benzynowym 2,9 l V6 osiągającym aż 510 KM - kosztować ma w europejskich salonach 107 950 euro, czyli - bagatela - około 474 tys. zł!
Najtańszy diesel - silnik 2,2 l o mocy 136 KM - sprzęgany z sześciostopniową, ręczną przekładnią - wyceniony został na 39 950 euro. Odmiana o mocy 150 KM kosztować ma - co najmniej - 40 450 euro. W cenniku pojawić ma się również topowa, wysokoprężna jednostka 2,2 o mocy 180 KM z wyjściową ceną 43 750 euro.
Zaznaczamy, ze prezentowane kwoty nie są cenami oficjalnymi. Te - całkiem znacznie - różnić się mogą w zależności od rynku.
Przypominamy, że nowy sedan, który wypełnić ma lukę powstałą po wycofaniu z oferty Alfy Romeo 159, to pierwsze wielkoseryjne auto włoskiego producenta od czasów modelu 75 (wycofanego z oferty w 1992 roku) z napędem na tylną oś.