Bądź trendy i przeżyj...

Z inicjatywy Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji firma Carrefour Polska wyprodukowała torby do zakupów wielokrotnego użytku, w które wkomponowane zostały elementy odblaskowe.

Torba, która ratuje życie
Torba, która ratuje życiePolicja

Mottem przewodnim tej akcji jest hasło "Bądź trendy, świeć przykładem". Działanie takie ma na celu poprawę bezpieczeństwo pieszych, zwłaszcza w nadchodzącym okresie jesienno-zimowym.

Torby te, oprócz walorów praktycznych i estetycznych (różna paleta kolorów - od czerwonego do niebieskiego) są wyposażone w odblaskowe paski, dzięki którym łatwiej jest dostrzec pieszego korzystającego z takiej torby w nocy. Dzięki elementom odbijającym światło pieszy jest widoczny dla kierującego pojazdem z odległości ponad 100 metrów, dzięki temu kierowca ma odpowiednio dużo czasu by zatrzymać pojazd lub wykonać manewr omijania.

Tylko w 2007 roku w wyniku najechania na pieszego doszło w Polsce do 1895 wypadków, w których zginęły aż 1924 osoby.

INTERIA.PL/Policja.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?