Autografy Roberta Kubicy!

W zeszłym tygodniu, dzięki firmie Intel, która jest oficjalnym partnerem korporacyjnym teamu BMW-Sauber F1, w portalu INTERIA.PL gościł Robert Kubica.

Wideoczat spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem internautów. Nasze redakcyjne skrzynki pocztowe zostały wręcz zasypane mailami z pytaniami do jedynego Polaka startującego w wyścigach Formuły 1.

Z braku czasu nie wszystkie pytania mogliśmy zadać Robertowi. Jednak autorzy najciekawszych zostaną uhonorowani nagrodami - gadżetami wraz z autografami Robert Kubicy.

Nagrody otrzyma w sumie 21 osób. Zwycięzcy zostaną poinformowani drogą mailową.

A oto niektóre z nagrodzonych pytań. Trzeba przyznać, że są fachowe!

"Interesuje mnie jak wygląda sprawa ustalania strategii na kwalifikacje i wyścig. Jak rozumiem programy komputerowe wyliczją tor jazdy, ilość paliwa, pit stopów itp. jako stan wyjściowy do ustalenia strategii przez zespół - czyli konkretnie kto w BMW Sauber jest za to odpowiedzialny. Czy jest ktoś w zespole BMW Sauber typu Ross Brown z Ferrari z czasów Schumachera?

Na ile jest możliwe aby kierowca (czyli Pan) powiedział np. tankujemy na pierwszy stint na 2 okrążenia mniej, lub na drugi stint na 3 okrążenia więcej niż optimum lub ustalona strategia zespołu?"

Reklama

"Wielokrotnie w tym sezonie miał Pan bolid zatankowany na kilka okrążeń więcej lub mniej niż optimum i bolidy czołówki (McLaren i Ferrari) szczególnie na początku sezonu. Czy była to decyzja Pana i inżyniera czy polecenie zespołu?"

"Która z przyszłorocznych zmian w bolidach cieszy Cię najbardziej - KERS, gładkie opony - slicki, redukcja siły docisku? Czy w ogóle jesteś entuzjastą tych zmian, czy wolałbyś by pozostawiono dotychczasowy wygląd bolidów?"

"Chciałbym się dowiedzieć o planach F1 na przyszłość. Wszyscy wiemy, że ma wejść KERS (który jednak nie będzie obowiązkowy), ale podobno są też "naciski" ze strony konstruktorów, żeby można było bardziej z silnikiem się "pobawić". Chodzi o to, ze są plany(?), aby znieść ograniczenia w konstrukcji silników dotyczących pojemności, kąta "V", prędkości obrotowej, itp; wprowadzając jedno tylko ograniczenie - maksymalne zużycie paliwa przez silnik na danym odcinku (podobnie jak dziś, mamy 19000 obrotów max dla silnika). Czy jest szansa aby to weszło w życie i jakie jest Twoje zdanie na ten temat?"

"Jak porówna Pan bolidy BMW z 2007 i 2008 roku w kwestii balansu? W 2007 roku co prawda bolid był trochę wolniejszy, natomiast nie walczył Pan tak z samochodem jak w obecnym sezonie. Powszechnie wiadomo, że brak kontroli trakcji i hamowania silnikiem jest dla Pana korzystny, ale czy wpływa to w jakiś sposób na wyważenie samochodu?"

"Jak wytłumaczy Pan fakt, że w okresie od 14 kwietnia do 26 czerwca, z trzynastu dni testowych 8 dni jeździł Kubica, a 5 dni Heidfeld, natomiast w drugiej części sezonu z 15 dni testowych - 9 dni testował Heidfeld, 3 Klien, a Kubica tylko dwa dni? Skąd wzięła się taka dysproporcja w testowaniu, w drugiej części sezonu między Panem a Heidfeldem wynosząca aż 9-2 na Pana niekorzyść?"

Nagrodzonym gratulujemy!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | Sauber
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy