Auto używane od banku? Ma być pewnie, szybko i z finansowaniem

Jak już informowaliśmy w naszym serwisie, ​Grupa PKO BP startuje z pierwszą w Polsce bankową platformą do zakupu aut nowych i używanych. Teraz poznaliśmy szczegóły tego projektu.

Zdaniem ekspertów PKO BP rosnący optymizm konsumentów daje nadzieję na relatywnie szybką odbudowę popytu na rynku sprzedaży samochodów, jednej z branż najsilniej dotkniętych negatywnym wpływem epidemii COVID-19. "Długoterminowe perspektywy dla rynku sprzedaży aut osobowych pozostają korzystne" - oceniono.

Wedle banku Automarket jest pierwszą w Polsce internetową platformą do zakupu samochodów, zintegrowaną z elektronicznymi kanałami banku: serwisem iPKO i aplikacją mobilną IKO.

PKO BP poinformował, że dostępne na platformie auta pochodzą zarówno z zasobów Grupy Kapitałowej Banku, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących ze spółkami Grupy.

"PKO Leasing ma w planach sukcesywne rozbudowywanie partnerstw z dealerami, aby oferować klientom jak najszerszy wybór pojazdów w jednym miejscu" - podano.

"PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy, aby nasi klienci mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu" - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

"Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres" - dodał.

Wedle Pawła Pacha, szefa PKO Leasing, stworzenie takiej platformy to element upraszczania i ułatwiania kolejnych aspektów życia klientów PKO BP.

"Widząc jak odbywa się handel używanymi samochodami w Polsce i odpowiadając na potrzeby naszych klientów, postanowiliśmy przygotować taką ofertę w oparciu o nasze bazy pojazdów leasingowanych oraz samochody wybranych partnerów" - stwierdził prezes PKO Leasing.

"Głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi" - stwierdził.

"Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie" - dodał.

Zdaniem Pacha niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek z Grupy Kapitałowej, czy od któregoś z naszych partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu.

"Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł" - powiedział.

"Zależy nam, aby docelowo poprzez Automarket systematycznie zwiększać sprzedaż aut od dealerów, z którymi współpracujemy" - dodał.

Jego zdaniem, istotną zaletą Automarketu jest to, że samochody są rzetelnie sprawdzane, w oparciu o powstałą w tym celu specjalną metodologię.

"Samochód może mieć maksymalnie do siedmiu lat i dwustu tysięcy km przebiegu oraz będzie sprawdzony w 75 miejscach" - ocenił.

Pach dodał, że na platformie będą dostępne samochody osobowe, do 3,5 tony, a do wyboru klienci mają ok. 1000 pojazdów.

Wedle szefa PKO Leasing cały proces, łącznie z uruchomieniem finansowania, może odbyć się online, ale możliwe jest także osobiste dopełnienie formalności.

Według twórców platforma Automarket powstała w niespełna pół roku dzięki wykorzystaniu zwinnego podejścia do projektu i integracji zasobów PKO Banku Polskiego, PKO Leasing oraz Masterlease.

"Koncepcja platformy i jej główne elementy zostały ukształtowane w oparciu o szczegółową analizę potrzeb klientów planujących zakup samochodu" - podał bank.

Według odpowiedzialnego za projekt Tomasza Otto, dyrektora departamentu Strategii i Rozwoju PKO Leasing, głównymi bolączkami w procesie zakupu samochodu są niepewność co do bezpieczeństwa i stanu technicznego samochodu.

"Dlatego właśnie Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem" - skomentował Otto.

"Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami" - dodał. 

Reklama
PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy