Auto na abonament za 800, 1000 i 1500 zł miesięcznie
Abonament na samochód to forma finansowania, odmienna od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, a płaconą w systemie miesięcznym kwotę - bez konieczności kupowania samochodu na własność.
W abonamencie dostępne są zarówno auta nowe, jak i używane, które są bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Z danych Master1.pl Polacy coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut.
Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament?
- W ostatnich tygodniach obserwujemy rosnącą liczbę zapytań od klientów, którzy określają, ile z miesięcznego budżetu mogą przeznaczyć na koszt związany z opłaceniem abonamentu za samochód i z jakiego modelu w podanej kwocie mogliby korzystać. Dlatego wybraliśmy trzy popularne warianty cenowe miesięcznego abonamentu 800, 1000 i 1500 zł i na ich podstawie opracowaliśmy kilka propozycji samochodów dostępnych na naszej platformie- mówi Grzegorz Grodecki, dyrektor zarządzający Master1.pl
Analiza została przygotowana z uwzględnieniem wersji abonamentu, który spłaca się w równych miesięcznych czynszach, bez opłaty na start, przez 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.
Wycena 1: do 800 zł miesięcznie (małe auto miejskie)
W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
· Peugeot 208 z 2014 r. , silnik 1.2 VTi - 762 zł brutto
· Hyundai I20 z 2014 r., silnik 1.1 CRDi - 719 zł brutto
· Skoda Fabia z 2014 r., silnik 1.2 TSI - 786 zł brutto
Wycena 2: do 1 000 zł miesięcznie (kompaktowe auta popularnych marek)
Wystarczy zwiększyć swój miesięczny budżet o 200 zł, aby w wariancie cenowym nieprzekraczającym 1 000 zł miesięcznej opłaty abonamentowej, móc wybierać spośród o wiele dłuższej listy popularnych marek, rodzajów nadwozia i przeznaczenia auta. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
· Nissan Note z 2014 r. , silnik diesla 1.5 - 821 zł brutto
· KIA Rio z 2014 r., silnik diesla 1.2 - 816 zł brutto
· Skoda Rapid z 2014 r, silnik 1.2 TSI - 866 zł brutto
· Opel Astra hatchback, z 2014 r. , silnik 1.3 CDTI - 870 zł brutto
· Reanult Clio z 2015 r., silnik 1.5 dCi - 928 zł brutto
· Ford Focus kombi, 2014 r., 1.6 TDCi - 947 zł brutto
· Hyundai I30, 2014r., 1.4 benzyna - 949 zł brutto
Wycena 3: do 1 500 zł (SUV-y, komfortowe sedany i duże kombi)
W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1 500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany.
Entuzjaści samochodów o większych gabarytach mogą wybierać m.in. z:
· Hyundai Tucson Comfort z 2016 r., 1.6 GDI - 1 399 zł brutto
· Hyundai I40 Business z 2015 r., 1.7 CRDI - 1 398 zł brutto
· Volkswagen Passat Comfortline, z 2014 r., 2.0 TDI - 1 400 zł brutto
· Opel Combo Tour z 2015 r., 1.3 CDTI - 1 001 zł brutto
· Peugeot 508 z 2013 r., 2.0 HDi - 1 051 zł brutto
· Skoda Octavia Ambition z 2014 r., 1.4 TSI - 1063 zł brutto
Źródło: Master1