Auto bez klimy i wspomagania? Zapomnij!

Do dobrego łatwo się przyzwyczaić. W Polsce sprzedaż używanego auta pozbawionego chociażby wspomagania kierownicy czy klimatyzacji graniczy dziś z cudem. Które z elementów wyposażenia pojazdu są obecnie kluczowe dla nabywców?

article cover
Informacja prasowa (moto)

Ciekawymi danymi w tym zakresie podzielił najpopularniejszy w Wielkiej Brytanii serwis ogłoszeniowy - Autotrader. Jego pracownicy przyjrzeli się ogłoszeniom dealerskim dotyczącym sprzedaży fabrycznie nowych pojazdów. W tym miejscu warto przypomnieć, że Wyspy Brytyjskie stanowią drugi co do wielkości (po Niemczech) motoryzacyjny rynek Unii Europejskiej. W 2018 roku Brytyjczycy kupili 2,72 mln nowych samochodów.

Które elementy wyposażenia były najchętniej wybierane przez klientów w mijającym 2019 roku?

Aż 52 proc. szukających nowego auta za pośrednictwem serwisu Autotrader deklarowało, że pojazd musi być wyposażony w klimatyzację. Wśród pożądanych elementów wyposażenia 49 proc. nabywców zaznaczyło elektrycznie sterowane szyby, 41 proc. - nawigację satelitarną.

Co ciekawe, nie wszystkie życzenia nabywców spełnić można z poziomu internetowej wyszukiwarki ogłoszeń. Przykładowo - dla aż 41 proc. kupujących bardzo ważnym aspektem jest... pojemny bagażnik. Aż 32 proc. nabywców wśród najważniejszych aspektów dotyczących wyboru pojazdu wymienia kolor. A skoro już przy kolorach jesteśmy...

Największym powodzeniem wśród brytyjskich nabywców nowych aut cieszył się w ubiegłym roku czarny (21 proc.). 19 proc. chciało by ich nowy samochód polakierowany był na niebiesko, 16 proc. preferowało srebrny. W pierwszej piątce najpopularniejszych barw karoserii znalazły się jeszcze: czerwony (11 proc.) i biały (10 proc.).

Z opublikowanego raportu wynika, że kierowcy chętnie korzystają z dobrodziejstw oferowanych przez nowoczesne technologie. Dla 40 proc. kupujących ważna była ponadto obecność w pojeździe czujników parkowania. 35 proc. nabywców chciało, by ich nowe auto wyposażone było w system automatycznego hamowania przed przeszkodą.

30 proc. brytyjskich nabywców wymagało, by ich nowe auto wyposażone było np. w kamery ułatwiające manewrowanie. Dla 29 proc. ważna była obecność cyfrowego radia DAB, które koniecznie (dla 27 proc. nabywców) posiadać musiało bezprzewodową łączność bluetooth. Dla 7 proc. warunkiem koniecznym było również obsługiwanie przez system multimedialny standardów Apple CarPlay i Android Auto.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas