Auta, których szukamy w Google. Najpopularniejsze marki w internecie
Bez względu na to czy potrzebujesz cennika nowego auta, szukasz dla siebie samochodu używanego, czy może planujesz kupić nowy zestaw kół dla swojego pojazdu, z odpowiednim pytaniem zwrócisz się zapewne do "wujka google". Amerykański gigant skrupulatnie śledzi wszelkie kierowane do wyszukiwarki zapytania i doskonale wie, które z pojazdów cieszą się w internecie największym zainteresowaniem.
W oparciu o dane Google Trends od kilku lat powstaje ciekawy ranking odzwierciedlający zainteresowanie markami samochodowymi w poszczególnych krajach świata. Zestawienie dotyczące 2021 roku uwzględnia 154 kraje. O jakie samochody internauci najczęściej pytali Google?
Co ciekawe pierwsza trójka prezentuje się dokładnie tak samo, jak w roku 2020. Najczęściej wyszukiwaną marką roku 2021 była Toyota, która znalazła się na szczycie listy wyszukiwań w 47 ze 154 sklasyfikowanych krajów. Japończycy mogą jednak mówić o pewnym spadku zainteresowania. Ubiegłoroczny wynik stanowi 31 proc. wszystkich wyników. W roku 2020 było to 34,8 proc.
Drugie miejsce zanotowało BMW, które usytuowało się na szczycie listy internetowych wyszukań w Google w 29 ze 154 krajów (w roku 2021 było to 34 państwa). Trzecie miejsce zajmuje Mercedes-Benz z wynikiem 23 krajów (w 2021 było to 15 krajów).
W zestawieniu po raz pierwszy pojawiła się Tesla. W 2021 roku była to najczęściej wyszukiwana marka pojazdów w:
- Hongkongu,
- Izraelu,
- Makao,
- Singapurze,
- Chinach.
Amerykański producent pojawiał się też na wysokich pozycjach (drugie lub trzecie miejsce w rankingu najczęściej wyszukiwanych marek) w: Austrii, na Bahamach, w Botswanie, Kongo Kinszasa, Chorwacji, Finlandii, Gwinei, Islandii, Kuwejcie, Madagaskarze, Malcie, Norwegii, Palestynie, Rwandzie, RPA, Korei Południowej, Syrii , Stany Zjednoczone i Jemenie.
W efekcie Tesla zadebiutowała na wysokim 7. miejscu globalnego zestawienia Google.
W stosunku do ubiegłorocznego rankingu o dobrym wyniku mogą też mówić Audi i Hyundai, które w porównaniu do rankingu z roku 2021 mocno poprawiły swoją pozycję. Audi - najczęściej wyszukiwana marka w Polsce - z wynikiem 11 krajów zajęło miejsce tuż za podium. Dla porównaniu rok 2021 zamknął się dla niemieckiej marki pierwszym miejscem w jedynie sześciu krajach.
Niestety nie wszyscy producenci mogą być zadowoleni z najnowszego zestawienia. Ubiegłoroczną pozycję utraciły m.in.:
- Ford (1. miejsce w 4 krajach),
- Volvo (1. miejsce w 2 krajach),
- Nissan (1. miejsce w 2 krajach),
- Peugeot (1 miejsce w 2 krajach).
Najwięcej powodów do zaniepokojenia mają jednak:
- Alfa Romeo,
- Mitsubishi,
- Volkswagen
Żadnej z tych marek nie udało się zakwalifikować do najnowszego zestawienia, chociaż były notowane w poprzednich latach. Czyżby świadczyło to o słabnącym zainteresowaniu nabywców? A może Alfy Romeo przestały się psuć...?
***