Audi szczerze o swoich szansach w Formule 1. Kiedy pierwsze zwycięstwo?

Audi ogłosiło w połowie roku, że zobaczymy jego zespół fabryczny w Formule 1 w 2026 roku. Teraz kierownik projektu Adam Baker zdradził, kiedy niemiecki producent liczy na zdobycie swojego pierwszego zwycięstwa. Nie będzie to w czasie pierwszego sezonu.

Bolid Formuły 1 Audi
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe

Kiedy Audi liczy na pierwsze zwycięstwo w Formule 1?

"Cele są wysokie. Trzeba być realistą. Pierwszy i drugi rok mogą być jednak trudne" - ostrzegł Baker, który podkreślił, iż czas wejścia do elity jest sprzyjający.

Nowe przepisy techniczne będą obowiązywały od 2026 roku. "Otwiera to ogromną szansę na większą konkurencję. Kontrola limitu kosztów zrobi swoje. Wszyscy będą mieli takie same szanse, wszyscy muszą stawić czoła temu samemu wyzwaniu. A będzie ono większe niż wcześniej" - dodał Baker.

Był on odpowiedzialny za rozwój silników Formuły 1 w BMW, a obecnie odpowiada za rozwój jednostek napędowych w Audi. "Jeśli wykonasz dobrze robotę, jest szansa, że przełoży się to od razu na walkę już w 2026 roku" - stwierdził dyrektor generalny Audi Formula Racing GmbH.

Audi w Formule 1

Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe
Bolid Formuły 1 Audimateriały prasowe

Bolid Audi w Formule 1 będzie napędzany paliwem syntetycznym

Audi wystartuje w Formule 1 jako zespół fabryczny od 2026 roku. Oddział Volkswagena produkuje silniki w Neuburg an der Donau, a podwozie buduje doświadczony szwajcarski zespół Sauber.

"Zapisaliśmy się na starty od 2026 do 2030 roku. Presja z zewnątrz jest widoczna, tego też się spodziewaliśmy. Znamy skalę wyzwania. Chcemy powalczyć o zwycięstwo za trzy lata" - Baker wymienił główny cel teamu.

Królowa motorsportu zamierza przestawić się na bolidy napędzane paliwem syntetycznym od 2026 roku. Jest to część wspomnianego już planu, wedle którego wyścigi do końca dekady staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.***

Moto Flesz - odcinek 71. O finansowaniu Izery i nowych modelach NioMarek Wicher INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas