Audi RS3 Sportback - teraz jeszcze mocniejsze

Wraz z modernizacją RS3 Sportback, poza zmianami stylistycznymi i nową techniką, otrzymało zauważalnie mocniejszy silnik.

Jeszcze nie tak dawno najmocniejszym i najszybszym kompaktem był Mercedes A45 AMG, mający silnik o mocy 360 KM. Przebiło go jednak Audi RS3 Sportback, oferujące 367 KM, na co Mercedes szybko odpowiedział przy okazji liftingu klasy A, której moc wzrosła do 381 KM, a sprint do 100 km/h skrócił się do 4,2 s.

Teraz przyszedł czas na ripostę ze strony Audi - pod maskę odświeżonego RS3 Sportback trafiła ta sama co do tej pory, 5-cylindrowa jednostka 2.5 TFSI, ale o mocy zwiększonej do 400 KM. Nieco wyższy jest także maksymalny moment obrotowy, wynoszący 480 Nm (dostępny w przedziale 1700-5850 obr./min). Przy okazji jednostka została też nieco odchudzona i waży teraz o 27 kg mniej.

Tak ogromna moc, w połączeniu z napędem na cztery koła quattro oraz 7-biegową przekładnią S tronic, pozwalają na rozpędzenie RS3 Sportbacka do 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, ale za dopłatą można przesunąć limiter do 280 km/h.

Reklama

W porównaniu do standardowego A3, RS3 ma obniżone o 25 mm zawieszenie, a także większy rozstaw przednich kół o 20 mm. Pod poszerzonymi nadkolami znajdziemy opony w rozmiarze 235/35 nawleczone na 19-calowe, kute obręcze. Opcjonalnie dostępne będzie zawieszenie z regulacją twardości, ceramiczne tarcze z przodu, a także sportowy wydech z możliwością zmiany jego głośności.

Z punktu widzenia stylistycznego Audi RS3 Sportback niewiele się zmieniło. Przód z dużymi wlotami powietrza i srebrnymi elementami znamy już z wersji sprzed modernizacji, a nowe reflektory z opcjonalnymi matrycowymi światłami LED dostępne są też w cywilnym A3. Z tyłu z kolei wersję tę wyróżnia spora lotka nad szybą, duży dyfuzor oraz dwie, słusznych rozmiarów, końcówki wydechu.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz skórzaną tapicerkę (oba elementy oferowane seryjnie). Kierownica z kolei, tradycyjnie ze spłaszczonym wieńcem, częściowo pokryta jest zamszem, aby nawet spocone ręce nie ślizgały się na niej. Wzorem nowych modeli Audi, również w RS3 znajdziemy wirtualne wskaźniki ze sportowym trybem. Po jego wybraniu obrotomierz zajmuje centralne miejsce, a w jego środku cyfrowo wyświetlana jest prędkość. Po prawej stronie natomiast możemy odczytać też wskazania dotyczące na przykład przeciążeń oraz generowanego w danej chwili momentu obrotowego.

Zmodernizowane Audi RS3 Sportback zadebiutuje na marcowym salonie samochodowym w Genewie, a do sprzedaży wejdzie już w kwietniu.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy