Audi RS3 Sportback - teraz jeszcze mocniejsze
Wraz z modernizacją RS3 Sportback, poza zmianami stylistycznymi i nową techniką, otrzymało zauważalnie mocniejszy silnik.
![Audi RS3 Sportback](https://i.iplsc.com/0006DW2EPDRQETW3-C322-F4.webp)
Jeszcze nie tak dawno najmocniejszym i najszybszym kompaktem był Mercedes A45 AMG, mający silnik o mocy 360 KM. Przebiło go jednak Audi RS3 Sportback, oferujące 367 KM, na co Mercedes szybko odpowiedział przy okazji liftingu klasy A, której moc wzrosła do 381 KM, a sprint do 100 km/h skrócił się do 4,2 s.
Audi RS3 Sportback
![](https://i.iplsc.com/0006DW29WANHELUE-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW28KMD24FSR-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW27DCL084XD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW26NT6B5QA7-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW255XCVGKIX-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW248EETYCVD-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW23A3KMHKEB-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW22M2FYJTHY-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW21SGSP5MQT-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW2087DAAM8B-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW1Z8D82M17W-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW1YO3BBOJKC-C322-F4.webp)
![](https://i.iplsc.com/0006DW1XR5EM02DL-C322-F4.webp)
Teraz przyszedł czas na ripostę ze strony Audi - pod maskę odświeżonego RS3 Sportback trafiła ta sama co do tej pory, 5-cylindrowa jednostka 2.5 TFSI, ale o mocy zwiększonej do 400 KM. Nieco wyższy jest także maksymalny moment obrotowy, wynoszący 480 Nm (dostępny w przedziale 1700-5850 obr./min). Przy okazji jednostka została też nieco odchudzona i waży teraz o 27 kg mniej.Tak ogromna moc, w połączeniu z napędem na cztery koła quattro oraz 7-biegową przekładnią S tronic, pozwalają na rozpędzenie RS3 Sportbacka do 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h, ale za dopłatą można przesunąć limiter do 280 km/h.
W porównaniu do standardowego A3, RS3 ma obniżone o 25 mm zawieszenie, a także większy rozstaw przednich kół o 20 mm. Pod poszerzonymi nadkolami znajdziemy opony w rozmiarze 235/35 nawleczone na 19-calowe, kute obręcze. Opcjonalnie dostępne będzie zawieszenie z regulacją twardości, ceramiczne tarcze z przodu, a także sportowy wydech z możliwością zmiany jego głośności.
![](https://i.iplsc.com/0006DW2M2KPU6C6V-C322-F4.webp)
Z punktu widzenia stylistycznego Audi RS3 Sportback niewiele się zmieniło. Przód z dużymi wlotami powietrza i srebrnymi elementami znamy już z wersji sprzed modernizacji, a nowe reflektory z opcjonalnymi matrycowymi światłami LED dostępne są też w cywilnym A3. Z tyłu z kolei wersję tę wyróżnia spora lotka nad szybą, duży dyfuzor oraz dwie, słusznych rozmiarów, końcówki wydechu.
![](https://i.iplsc.com/0006DW2QSMR1RTTM-C322-F4.webp)
We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz skórzaną tapicerkę (oba elementy oferowane seryjnie). Kierownica z kolei, tradycyjnie ze spłaszczonym wieńcem, częściowo pokryta jest zamszem, aby nawet spocone ręce nie ślizgały się na niej. Wzorem nowych modeli Audi, również w RS3 znajdziemy wirtualne wskaźniki ze sportowym trybem. Po jego wybraniu obrotomierz zajmuje centralne miejsce, a w jego środku cyfrowo wyświetlana jest prędkość. Po prawej stronie natomiast możemy odczytać też wskazania dotyczące na przykład przeciążeń oraz generowanego w danej chwili momentu obrotowego.
Zmodernizowane Audi RS3 Sportback zadebiutuje na marcowym salonie samochodowym w Genewie, a do sprzedaży wejdzie już w kwietniu.