Audi RS 7 Sportback - styl i osiągi

Audi prezentuje najmocniejszą wersję A-siódemki - model RS 7 Sportback, który łączy osiągi aut sportowych z elegancją "pięciodrzwiowego coupé".

Audi RS 7 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h (seryjnie: 250 km/h). 4-litrowa jednostka V8 biturbo generuje moc 560 KM w zakresie od 5700 do 6600 obr./min i 700 Nm maksymalnego momentu pomiędzy 1750 a 5500 obr./min. Inżynierowie z Ingolstadt podkreślają, że silnik należy przy tym niemal do abstynentów - średnio potrzebuje 9,8 l/100 km. Przyczynia się do tego system odłączania cylindrów (COD), który przy niskich i średnich obciążeniach oraz niskiej liczbie obrotów odłącza drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder, zamykając ich zawory i uniemożliwiając tym samym wtrysk paliwa. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. Układ redukuje średnie zużycie paliwa o około 10 proc.

Reklama

Siła napędowa płynie do kół obu osi za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Centralnym elementem układu napędowego jest międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Mechanizm rozdziela moment obrotowy elastycznie, zależnie od potrzeb. Podczas normalnej jazdy, do 60 procent momentu przekazywanych jest na oś tylną, a 40 procent na oś przednią. Selektywny rozkład napędu między kołami optymalizuje pracę mechanizmu różnicowego w obszarach granicznych. Na życzenie, Audi przy tylnej osi montuje sportowy mechanizm różnicowy, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy poszczególnymi kołami.

Aktywne zawieszenie pneumatyczne RS 7 Sportback z czterema trybami pracy (comfort, auto, dynamic i individual) zostało obniżone o 20 mm. Aktualnie wybrany program wpływa również na działanie wspomagania układu kierowniczego, pracę silnika i przekładni tiptronic oraz opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego. Alternatywnie oferowane jest usztywnione zawieszenie RS Plus ze stalowymi sprężynami i amortyzatorami o trójstopniowym zakresie regulacji. W opcji oferowany jest również aktywny układ kierowniczy.

5-metrowe nadwozie RS 7 Sportback spoczywa na 20-calowych, kutych obręczach, a w opcji dostępne są felgi o średnicy 21 cali. Za nimi kryją się wzmocnione hamulce z przednimi tarczami o średnicy 390 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami. Za dopłatą nabywca może otrzymać tarcze ceramiczne.

Wyróżnikiem najmocniejszej wersji jest wlot powietrza z napisem "quattro", agresywnie stylizowane wloty powietrza w zderzaku, przyciemniane lampy, a także dostępne na zamówienie pakiety Aluminium matt i Carbon, podkreślające indywidualny charakter modelu. W kabinie czeka kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, emblematy RS oraz elementy dekoracyjne z włókna węglowego i sportowe fotele.

Karoseria RS 7 Sportback to hybrydowa konstrukcja aluminiowa. Jej masa jest o około 15 proc. niższa od porównywalnej architektury ze stali. Ponad 20 proc. poszycia karoserii wykonano z aluminium.

msob

Mrocza twarz Audi A7 - TUNING

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy