Audi R8 V10 Performance RWD - jeszcze więcej mocy

Niemiecki producent zdecydował się na wzmocnienie bazowej wersji swojego supersamochodu Audi R8 V10, choć nie należy się spodziewać znaczących różnic.

Audi R8 V10 Performance RWD
Audi R8 V10 Performance RWDInformacja prasowa (moto)

R8 w wersji RWD korzystało do tej pory z 540-konnej wersji silnika V10 5.2, więc było najsłabsze w gamie. Trudno było jednak na to narzekać, ponieważ taka moc rzucana wyłącznie na tylną oś to naprawdę dużo, a brak napędu na wszystkie koła, korzystanie odbija się na masie pojazdu. Teraz Audi zaprezentowało odmianę Performance RWD, wzmocnioną o 30 KM i 10 Nm.

Różnice są więc symboliczne, ale w ten sposób wersja z napędem na tył, zrównała się mocą z R8 wyposażonym w quattro. Performance RWD przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s w przypadku wersji Coupe oraz w 3,8 s, kiedy zdecydujemy się na Spydera. Osiągi nie uległy więc zmianie, choć prędkość maksymalna (odpowiednio 329 km/h oraz 327 km/h) poprawiła się o kilka kilometrów na godzinę.

Audi R8 V10 Performance RWDInformacja prasowa (moto)

Tak jak dotychczas, napędzane na tył R8 może pochwalić się najniższą masą własną w rodzinie - 1590 kg w przypadku Coupe oraz 1695 kg w przypadku Spyfera. Rozkład mas ma wyraźny akcent na tył i wynosi 40:60.

Audi R8 V10 Performance RWD

Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 
Audi R8 V10 Performance RWD 

Audi R8 V10 - jaka cena?

Audi R8 V10 Performance RWD wygląda identycznie jak wersja z quattro, ale można ją rozpoznać po wykończonym matową czernią grillu, splitterze, tylnej kratce wentylacyjnej oraz czarnych owalnych końcówkach wydechu (co w innych wersjach też jest dostępne w ramach pakietu czerń).

Nową odmianę będzie można zamawiać od 21 października, a ceny zaczynają się od 149 tys. euro za Coupe oraz 162 tys. euro za Spydera.

***

Moto flesz (06)INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas