Audi i Mercedes gonią BMW

BMW niezmiennie prowadzi w statystykach sprzedaży aut premium na świecie. Audi i Mercedes konsekwentnie zmniejszą jednak dystans dzielący ich od lidera.

Uruchomienie produkcji nowego Audi TT na Węgrzech.
Uruchomienie produkcji nowego Audi TT na Węgrzech.Audi
BMW jest największym producentem aut premium na świecie od 2005 roku - wyprzedziło wówczas Mercedesa. W 2011 roku na drugie miejsce wskoczyło Audi.

Od stycznia do lipca br. sprzedaż BMW na świecie wzrosła o 10 proc., do 1,03 mln sztuk. Audi zajmuje drugie miejsce z wynikiem 1,01 mln aut (+11 proc.), między innymi za sprawą znakomitych wyników modelu A3. Przypomnijmy, że wprowadzona w ubiegłym roku odmiana Limousine bardzo dobrze radzi sobie w dwóch "ojczyznach sedanów" - Chinach i USA. Trzeci w stawce Mercedes może pochwalić się największym, bo 13-proc. wzrostem (920 tys. samochodów).

Różnicę w tempie wzrostu obrazują bezwzględne różnice w statystykach: od stycznia do lipca br. BMW sprzedało o 77 tys. aut więcej niż przed rokiem, Audi - o 101 tys., a Mercedes - o 104 tys.

Jak przedstawiają się wyniki poszczególnych producentów na poszczególnych rynkach? W Europie pierwsze jest Audi (474 tys., +7 proc.) przed Mercedesem (411 tys., +8 proc.) i BMW (396 tys., +6 proc.). W USA prowadzi BMW (183,8 tys., +12 proc.), które niedawno wyprzedziło Mercedesa (178,8 tys., +8 proc.). Przez 7 minionych miesięcy Audi sprzedało za oceanem blisko 99 tys. aut (+13 proc.). Marka spod znaku czterech pierścieni najlepiej jednak radzi sobie w Chinach (316,9 tys., +17 proc.). Za nią plasuje się BMW (245,6 tys., +22 proc.), a ostatnie miejsce na podium zajmuje Mercedes (156,8 tys., +34 proc.).

msob, źródło: "Automotive News"

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas