Audi i Mercedes gonią BMW
BMW niezmiennie prowadzi w statystykach sprzedaży aut premium na świecie. Audi i Mercedes konsekwentnie zmniejszą jednak dystans dzielący ich od lidera.
BMW jest największym producentem aut premium na świecie od 2005 roku - wyprzedziło wówczas Mercedesa. W 2011 roku na drugie miejsce wskoczyło Audi.
Od stycznia do lipca br. sprzedaż BMW na świecie wzrosła o 10 proc., do 1,03 mln sztuk. Audi zajmuje drugie miejsce z wynikiem 1,01 mln aut (+11 proc.), między innymi za sprawą znakomitych wyników modelu A3. Przypomnijmy, że wprowadzona w ubiegłym roku odmiana Limousine bardzo dobrze radzi sobie w dwóch "ojczyznach sedanów" - Chinach i USA. Trzeci w stawce Mercedes może pochwalić się największym, bo 13-proc. wzrostem (920 tys. samochodów).
Różnicę w tempie wzrostu obrazują bezwzględne różnice w statystykach: od stycznia do lipca br. BMW sprzedało o 77 tys. aut więcej niż przed rokiem, Audi - o 101 tys., a Mercedes - o 104 tys.
Jak przedstawiają się wyniki poszczególnych producentów na poszczególnych rynkach? W Europie pierwsze jest Audi (474 tys., +7 proc.) przed Mercedesem (411 tys., +8 proc.) i BMW (396 tys., +6 proc.). W USA prowadzi BMW (183,8 tys., +12 proc.), które niedawno wyprzedziło Mercedesa (178,8 tys., +8 proc.). Przez 7 minionych miesięcy Audi sprzedało za oceanem blisko 99 tys. aut (+13 proc.). Marka spod znaku czterech pierścieni najlepiej jednak radzi sobie w Chinach (316,9 tys., +17 proc.). Za nią plasuje się BMW (245,6 tys., +22 proc.), a ostatnie miejsce na podium zajmuje Mercedes (156,8 tys., +34 proc.).
msob, źródło: "Automotive News"