Audi Hungaria obchodzi podwójny jubileusz

Z taśmy produkcyjnej Audi Hungaria zjechało milionowe auto - TT RS Coupe. Co ciekawe, napędza je trzydziestomilionowy silnik również rodem z Győr - pięciocylindrową jednostką TFSI o mocy 400 KM.

Audi TT RS Coupe - milionowy samochód z trzydziestomilionowym silnikiem
Audi TT RS Coupe - milionowy samochód z trzydziestomilionowym silnikiemInformacja prasowa (moto)

"Trzydzieści milionów silników i milion samochodów, to znaczący kamień milowy w 23-letniej historii Audi Hungaria" - powiedział przy tej okazji Peter Kössler. "Jestem dumny, że mogę świętować tę chwilę razem z 11 400 pracownikami Audi Hungaria. Wiem, że również w przyszłości będziemy mogli polegać na zaangażowaniu i świetnej pracy naszej załogi. To właśnie oni produkują silniki i samochody godne standardów premium, dostarczając naszym klientom na całym świecie wspaniałych przeżyć za kierownicą."

Milionowym samochodem z Audi Hungaria jest  Audi TT RS Coupé w czerwonym kolorze Catalunya. Produkcja modeli sportowej serii TT w najnowszej wersji, rozpoczęła się w Győr w sierpniu tego roku. Jubileuszowe auto napędzane jest przez pięciocylindrowy silnik z numerem 30 000 000, wyprodukowany w tej samej fabryce. W tym roku, jednostka ta po raz siódmy z rzędu zdobyła wyróżnienie "International Engine of the Year".

Produkcja silników w Audi Hungaria rozpoczęła się w roku 1994. Na początku wytwarzano tu pięciozaworowe czterocylindrowce. Z biegiem lat, gama produkowanych tu jednostek napędowych stale się zwiększała, wprowadzano nowe rozwiązania i konstrukcje, a Audi Hungaria stało się największym dziś na świecie ich producentem. Aktualnie wytwarza się tu 216 wariantów różnych silników. Dziennie, z taśmy produkcyjnej w Győr  schodzi 8800 cztero-, pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych motorów. Trzydzieści milionów silników przekłada się na pięć miliardów koni mechanicznych jeżdżących po drogach całego świata.

Produkcję samochodów w Audi Hungaria rozpoczęto w roku 1998. Na początku montowano tu sportowe Audi TT. Później dołączyły kolejne modele, między innymi Audi RS3 oraz Audi A3 Cabriolet. W Győr produkowano również drugą generację Audi TT Coupé i Roadster oraz ich sportowe wersje RS.

Audi RS3 SportbackINTERIA.PL

W roku 2013, Audi Hungaria uruchomiło kolejne wydziały fabryki, pozwalające na pełną produkcję samochodów w tym miejscu. Oprócz wydziału montażu i wydziału tłoczenia, powstał wydział karoserii oraz lakiernia. W nowym zakładzie rozpoczęła się produkcja seryjna Audi A3 Limousine oraz A3 Cabriolet. Poza tym, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdża trzecia generacja Audi TT.

Wkrótce paletę samochodów produkowanych w Győr poszerzy nowe Audi Q3. Rozbudowując wydział karoserii do powierzchni 80 000 metrów kwadratowych, koncern przygotowuje się już do produkcji nowego modelu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas