Audi Front 225 Roadster. Były tylko dwa egzemplarze!

Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie, w roku 1935, Auto Union zaprezentowało atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowany na podwoziu Audi Front 225. Projekt pojazdu wykonało biuro konstrukcyjne zakładów Horch.

Pod maską samochodu znalazły się zmodernizowane rozwiązania techniczne zapożyczone z zaprezentowanego po raz pierwszy w 1933 roku modelu Audi Front. Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem Wanderer.

Pojemność jednostki napędowej zwiększono do 2,3 litra, co pozwoliło uzyskać 50 KM mocy. Skrzynię biegów umieszczono przed silnikiem, maska musiała zostać zatem znacznie wydłużona. Dzięki takiemu zabiegowi, samochód nabrał jednak szczególnej elegancji.

Reklama

Stosunkowo wysoka cena, 7950 reichsmarek, spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach.

Samochód na zdjęciu to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front.

Audi Front 225 Roadster

Roadster, karoseria Horch

Rok produkcji: 1935

Silnik: rzędowy, sześciocylindrowy, pojemność skokowa: 2257 cm3

Moc: 50 KM przy 3300 obr./min

Napęd: na oś przednią 

Długość: 4700 mm

Masa własna: 1350 kg

Prędkość maks.: 115 km/h

Zużycie paliwa: 14 - 16 litrów/100 km

Cena: 7950 marek

Liczba egzemplarzy: 2 roadstery na IAA Berlin 1935,
Cała seria Audi Front - 4408 samochodów w latach 1933-1938.


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy