Audi A7 Sportback drugiej generacji

Niedługo po flagowym A8, Audi zaprezentowało kolejny model, który wyznacza nowy kierunek marki.

Audi A7 Sportback
Audi A7 SportbackAudi

Nowe A7 Sportback mierzy 4969 mm długości, jest szerokie na 1908 mm i wysokie na 1422 mm, natomiast jego rozstaw osi wynosi 2926 mm. Zachowało więc rozmiary poprzednika, a także ogólną linię nadwozia.

Audi A7 Sportback 2017

Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi
Audi A7 SportbackAudi

Niewątpliwymi wyróżnikami, poza jeszcze większym grillem, są światła nowego A7. Przednie mogą być wyposażone w technologię laserową (dla świateł drogowych), współpracującą z diodami LED. Reflektory wyposażone są w 12 segmentów każdy i na powitanie zapalają się sekwencyjnie, tworząc rodzaj animacji. Podobny efekt zastosowano z tyłu (tam segmentów jest 13 na każdą stronę), rozszerzając go dodatkowo o świetlną listwę, łączącą reflektory.

Wnętrza Audi A7 Sportback to prawdziwa rewolucja, ale nie zaskoczenie - znajdziemy tu bowiem deskę rozdzielczą z nowego A8. Wykorzystuje ona trzy ekrany - pierwszy zastępuje zegary, drugi służy do obsługi między innymi multimediów i nawigacji, a trzecim sterujemy klimatyzacją i niektórymi funkcjami. Pewnym nietypowym elementem jest natomiast mocno wypukła część deski rozdzielczej po stronie pasażera, która przechodzi płynnie w przestrzeń wokół górnego ekranu.

Audi A7 SportbackAudi

Kolejna rewolucja, to układ napędowy nowego A7, który zawsze wykorzystuje alternator zintegrowany z rozrusznikiem, niewielką baterię oraz 48-voltową instalację elektryczną. Pozwala to na bardziej efektywne odzyskiwanie energii podczas hamowania, a także na żeglowanie z wyłączonym silnikiem (przy prędkościach 55-160 km/h). Audi obiecuje, że wersja z silnikiem 3.0 TFSI o mocy 340 KM, przyspieszająca do 100 km/h w 5,3 s, ma spalać średnio jedynie 6,8 l/100 km. Łączona jest ona seryjnie z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową oraz napędem na wszystkie koła quattro ultra, dołączającym tylną oś, gdy nie jest ona potrzebna.

Audi A7 SportbackAudi

Nowe Audi A7 Sportback ma zapewniać wysoki komfort i świetne prowadzenie dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu, a także aktywnemu układowi kierowniczemu, współpracującemu ze skrętną tylną osią. Podobnie jak we flagowym A8, dostępny ma być też tryb autonomicznej jazdy (Audi AI), w pełni przejmujący kontrolę nad samochodem podczas poruszania się w korku na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu (do 60 km/h). Auto będzie potrafiło także w pełni samodzielnie zaparkować. Wszystko dzięki pięciu radarom, pięciu kamerom, dwunastu czujnikom ultradźwiękowym oraz skanerowi laserowemu.

Audi A7 SportbackAudi

Audi A7 Sportback drugiej generacji pojawi się na rynku w I kwartale 2018 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas