Audi A5 zmodernizowane

Po blisko czterech latach od debiutu drugiej generacji przyszedł czas na lifting Audi A5. Samochód otrzymał m.in. gruntownie przeprojektowany przód.

Audi A5 Coupe
Audi A5 CoupeInformacja prasowa (moto)

W stosunku do obecnie oferowanego modelu A5 wyraźnie zmężniało. Na pasie przednim pojawiły się ostrzejsze rysy - zdecydowane przetłoczenia na masce, mocniej zaakcentowany zderzak i większa osłona chłodnicy. Na jej styku z pokrywą silnika zastosowano subtelne, wąskie, wloty powietrza, które - przynajmniej w założeniu stylistów - nawiązywać mają do legendarnego już modelu Audi Quattro z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. W ofercie pojawił się też nowy - prezentowany na zdjęciach - lakier. W sumie do wyboru będzie teraz dwanaście wersji kolorystycznych.

W kabinie znajdziemy np. nową generację systemu MMI z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 10,1 cala. Do lamusa odchodzi więc znane z poprzedników pokrętło sterowania MMI. Wśród ciekawych rozwiązań znajdziemy np. uczącą się nawigację (dobiera trasy na podstawie wcześniejszych podróży) czy system sterowania głosowego, który "rozumie" wiele sformułowań z mowy potocznej. Dzięki aplikacji myAudi smartfon (oczywiście za dopłatą) pełnić może np. rolę cyfrowego kluczyka. Standardowym wyposażeniem ma być za to pokładowa sieć Wi-Fi, elektroniczne zegary w rozmiarze 12,3 cala (rozdzielczość 1920x720 pikseli) czy wielofunkcyjna kierownica. Lista opcji zawiera m.in. nagłośnienie przygotowane przez Bang&Olufsen.

Audi A5 CoupeInformacja prasowa (moto)

Samochód oferowany będzie z bogatą ofertą jednostek napędowych. Pięć z nich wykorzystywać ma system mild-hybrid (MHEV), gdzie rozrusznik z funkcją alternatora (połączony z wałem korbowym silnika) odpowiada m.in. za odzyskiwanie części energii traconej w czasie hamowania. W silnikach czterocylindrowych system MHEV pracuje pod napięciem 12 voltów. W większych jednostkach napędowych standardem jest 48-voltowa instalacja elektryczna.

Wszystkie nowe Audi A5 oferowane będą z automatycznymi przekładniami. Do wyboru są: siedmiostopniowa S-Tronic lub ośmiostopniowa - Tiptronic. Napęd na obie osie quattro to opcja w przypadku słabszych silników i wyposażenie standardowe topowej wersji S. Pamiętajmy, że w Europie literka S oznacza odmianę... wysokoprężną. 3-litrowe TDI V6 rozwija wówczas 347 KM i maksymalny moment obrotowy aż 700 Nm. W każdym przypadku (Sportback i Coupe) gwarantuje to sprint do 100 km/h w mniej niż 5 sekund i prędkość maksymalną 250 km/h.

Audi A5 2019

.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  
.  

Poza Europą oferowane też będą S5 z benzynowym silnikiem 3.0 TFSI (354 KM i 500 Nm), przed liftingiem dostępnym także na Starym Kontynencie. W przypadku coupe przekłada się to na sprint do 100 km/h w 4,7 s.

W początkowym okresie (pierwsze auta trafią do klientów z początkiem przyszłego roku) odświeżone Audi A5 będzie można zamówić w specjalnej wersji "edition one". Zarezerwowano ją dla aut z silnikami o mocy co najmniej 190 KM. Cechy szczególne to m.in.: sportowe zawieszenie, detale charakterystyczne dla S Line i (w przypadku coupe) lakierowany na lśniącą czerń dach.

Audi A5 CoupeInformacja prasowa (moto)

Na szczegółową specyfikację i polskie cenniki musimy jeszcze chwilę poczekać. Podstawowa odmiana benzynowa - A5 Coupe 40 TFSI (12 V MHEV, 190 KM) - wyceniona została w Niemczech na 42 900 euro (ok 187 tys. zł).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas