Audi A5 i S5 Cabriolet zaprezentowane
Niedługo po premierze A5 Coupe i Sportback, przyszedł czas na wersję z otwartym nadwoziem.
Audi A5 Cabriolet, podobnie jak pozostałe wersje nadwoziowe, dość mocno przypomina swojego poprzednika. Jego wymiary nie zwiększyły się znacząco (auto jest o niecałe 5 cm dłuższe), ale udało się zredukować wagę (zależnie od wersji o około 40 kg).
To o tyle ciekawe, że samochód ma teraz o 40 procent sztywniejsze nadwozie, co z pewnością wymagało zastosowania większej ilości wzmocnień. Dzięki temu A5 Cabriolet powinno lepiej się prowadzić i sprawiać wrażenie bardziej zwartego samochodu.
Model zachował miękki dach, którego złożenie zajmuje 15 sekund i jest możliwe z prędkościami do 50 km/h. Chowa się on w specjalnie wydzielonej części bagażnika, pomniejszając jego pojemność o 60 l (z dachem rozłożonym do dyspozycji jest 380 l).
Pod maską Audi A5 Cabriolet znajdziemy te same jednostki, co w pozostałych odmianach tego modelu - benzynowe 2.0 TFSI (190 i 252 KM) oraz diesle 2.0 TDI (190 KM) i 3.0 TDI (218 oraz 286 KM). W zależności od wersji, napęd przekazywany jest na przednie lub wszystkie koła, za pośrednictwem skrzyni manualnej (6 biegów) lub automatycznych (7 i 8-biegowe).
Na szczycie gamy stoi wersja S5, napędzana sześciocylindrowym 3.0 TFSI o mocy 354 KM i rozpędzająca ten kabriolet do 100 km/h w 5,1 s.
Audi A5 Cabriolet pojawi się na rynku w marcu przyszłego roku, a jego ceny w Niemczech rozpoczynają się od 49 350 euro. Wersja S5 została wyceniona na 67 800 euro.