Audi A3 Sportback nowej generacji

Audi zaprezentowało zupełnie nową, czwartą, generację modelu A3 Sportback. Czy auto powtórzy rynkowy sukces poprzedników?

Audi A3 Sportback
Audi A3 SportbackAudi

Zaprojektowany od podstaw samochód mierzy teraz 4,34 m długości, 1,82 m szerokości i 1,43 m wysokości. Jest więc dłuższy (o 3 cm) i szerszy (3,5 cm) od poprzednika, bez zmian zachowano natomiast wysokość oraz rozstaw osi (2,64 m).

Audi A3 Sportback

Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi
Audi A3 SportbackAudi

Nowością są m.in. matrycowe światła do jazdy dziennej MatrixLED i - potężny wlot powietrza obramowany typową dla producenta, chromowaną, ramą Singleframe. Dynamicznego charakteru dodają lakierowane na srebrno listwy zderzaka czy - biegnące przez środek maski - przetłoczenia. W rzucie bocznym dominują mocno pokreślone nadkola, niewielka powierzchnia przeszklona oraz subtelne - chromowane i srebrne - dodatki pokroju ramek okiennych czy relingów.

W kabinie znajdziemy kilka nawiązań do nowego Golfa. Wśród nich wymienić można np. dotykowy panel po lewej stronie kolumny kierowniczej. Ciekawe wrażenie robią dysze nawiewów w formie satelitów umieszczonych po bokach kierownicy. Audi z dumą podkreśla, że - pierwszy raz w tym modelu - zastosowano tapicerkę siedzeń wykonaną z przetworzonych butelek plastikowych (PET) ozdobioną kontrastowymi szwami.

Standard to m.in. wkomponowany w konsolę środkową, zwrócony w stronę kierowcy, 10,1 calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki oraz cyfrowe zegary. Wśród opcji znajdziemy m.in. rozbudowany Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,3 cala czy wyświetlacz HUD. 

Audi A3 SportbackAudi

Początkowo europejscy klienci będą mieli do wyboru trzy odmiany silnikowe: benzynowy 1,5 l TSI (150 KM) oraz wysokoprężny 2,0 l TDI w dwóch wariantach mocy (116 lub 150 KM) - wszystkie napędzać mają koła przedniej osi. Standardowo oferowana będzie sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na życzenie nowe Audi A3 Sportback będzie też można zamówić z siedmiostopniową przekładnią DSG. Producent z Ingolstadt obiecuje, że wkrótce po premierze rynkowej ofertę uzupełnią odmiany z napędem na obie osie quattro oraz wersje zelektryfikowane.

Audi A3Audi

Słabsze odmiany standardowo wyposażone będą w belkę skrętną. Mocniejsze (od 150 KM) korzystać mają z wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi. Na życzenie dostępne jest obniżone o 10 mm zawieszenie z adaptacyjną kontrolą tłumienia.

Audi A3 SportbackAudi

Rynkowemu debiutowi nowego Audi A3 Sportback towarzyszyć ma limitowana wersja - A3 Sportback edition one. Z zewnątrz można ją będzie rozpoznać po dodatkowych elementach w kolorze matowej, szarej platyny, przyciemnionych, diodowych reflektorach Matrix oraz po 18-calowych obręczach kół w kolorze szarym. W kabinie znajdziemy m.in. sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, aluminiowe wstawki ozdobne czy pedały ze stali nierdzewnej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas