Audi A3 e-tron - hybryda z wtyczką
Gama nowej generacji Audi A3 poszerzy się niebawem o wersję hybrydową z możliwością ładowania z gniazdka. Model zadebiutuje podczas salonu samochodowego w Genewie.
Do napędu A3 e-tron służy 1,4-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 150 KM, połączony ze 102-konną jednostką elektryczną i 6-stopniową, zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową. Łącznie, zespół napędowy generuje moc 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
A3 e-tron rozpędza się od 0 do 100 km/h w ciągu 7,6 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h. Inżynierowie Audi przekonują, że obie jednostki uzupełniają się wzajemnie - elektryczna zapewnia duża siłę napędową przy ruszaniu, a benzynowa generuje maksymalny moment w zakresie 1750-4000 obr./min.
Energia zgromadzona w bateriach umożliwia pokonanie 50 km z prędkością do 130 km/h bez użycia silnika spalinowego. W rezultacie pierwsze 100 km kompaktowe Audi może przejechać, zużywając zaledwie 1,5 l benzyny. Na razie nie wiadomo, jak długo trwa ładowanie akumulatorów z gniazdka. Efektywność zespołu napędowego zwiększa funkcja odłączania obu jednostek podczas jazdy ze stałą prędkością.
Audi A3 e-tron Concept
Audi A3 e-tron Concept
Premiera A3 e-tron odbędzie się 5 marca br., podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
msob