Audi A3 2.0 TDI Ambiente - test

Właściwości jezdne Audi A3 są znakomite, a komfort jazdy – wysoki.
Właściwości jezdne Audi A3 są znakomite, a komfort jazdy – wysoki.Motor
Fotel i kierownica mają duże zakresy regulacji. Materiały są bardzo dobre.
Fotel i kierownica mają duże zakresy regulacji. Materiały są bardzo dobre.Motor

Audi A3 2.0 TDI Ambiente

Turbodiesel 2.0 TDI o mocy 150 KM to silnik, który idealnie pasuje do A3. Jest dynamiczny, cichy i zużywa niewiele oleju napędowego.
Turbodiesel 2.0 TDI o mocy 150 KM to silnik, który idealnie pasuje do A3. Jest dynamiczny, cichy i zużywa niewiele oleju napędowego.Motor
Wsiadanie do tyłu jest dość wygodne dzięki daleko odsuwanym przednim fotelom.
Wsiadanie do tyłu jest dość wygodne dzięki daleko odsuwanym przednim fotelom.Motor
Siedzenia można by uznać za doskonałe, gdyby miały dłuższe siedziska.
Siedzenia można by uznać za doskonałe, gdyby miały dłuższe siedziska.Motor
Opcjonalny, kosztujący 960 zł, system Audi drive Select ma pięć trybów pracy, w których m.in. zmienia się siła wspomagania kierownicy.
Opcjonalny, kosztujący 960 zł, system Audi drive Select ma pięć trybów pracy, w których m.in. zmienia się siła wspomagania kierownicy.Motor
Obsługa zintegrowanego systemu MMI sterującego radioodtwarzaczem, nawigacją i ustawieniami auta nie nastręcza problemów.
Obsługa zintegrowanego systemu MMI sterującego radioodtwarzaczem, nawigacją i ustawieniami auta nie nastręcza problemów.Motor
Fotel i kierownica mają duże zakresy regulacji. Materiały są bardzo dobre.
Fotel i kierownica mają duże zakresy regulacji. Materiały są bardzo dobre.Motor
Podłogę bagażnika można umieścić w dwóch położeniach. Kiedy znajduje się w górnym (fot.), po złożeniu oparć powstaje płaska powierzchnia.
Podłogę bagażnika można umieścić w dwóch położeniach. Kiedy znajduje się w górnym (fot.), po złożeniu oparć powstaje płaska powierzchnia.Motor
Właściwości jezdne Audi A3 są znakomite, a komfort jazdy – wysoki.
Właściwości jezdne Audi A3 są znakomite, a komfort jazdy – wysoki.Motor
Audi A3 trzeciej generacji nie wygląda tak masywnie, jak poprzednik.
Audi A3 trzeciej generacji nie wygląda tak masywnie, jak poprzednik.Motor
Audi A3 kontra Volkswagen Golf – bratnie konstrukcje, a ceny bardzo różne
Audi A3 kontra Volkswagen Golf – bratnie konstrukcje, a ceny bardzo różneMotor

Dane techniczne: Audi A3 2.0 TDI Ambiente

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
150 KM/3500
Maks. moment obrotowy
320 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1355/485 kg
Średnica zawracania
10,7 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
365/1100 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
424/178/142 cm
Rozstaw osi
260 cm
Opony
225/45 R17
Teoretyczny zasięg
1220 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
4,9/3,6/4,1
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,0 s
Elastyczność 60-100 km/h
9,6 s (5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,6 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
34,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
63,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,4/4,7
Rzeczywisty zasięg
910 km
*opony letnie, temperatura dodatnia, sucho