Aston Martin Vantage V8S SP10 - z ręczną skrzynią
Jeszcze nie tak dawno temu samochody sportowe i mechaniczne skrzynie biegów nie mogły bez siebie żyć. Od kilku lat istnieje jednak zupełnie odwrotny trend - znalezienie auta o mocy kilkuset koni z ręczną przekładnią jest coraz trudniejsze.
Producenci korzystają bowiem z dobrodziejstw szybkich skrzyń z podwójnym sprzęgłem lub przekładni zautomatyzowanych.
Dwa lata temu Aston Martin Vantage V8S otrzymał 7-stopniową skrzynię zautomatyzowaną Sportshift II. Teraz do oferty dołącza wersja SP10, dostępna także z klasyczną przekładnią manualną o 6 przełożeniach.
Do napędu auta służy 436-konny silnik V8 o pojemności 4,7 litra. Vantage przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s i osiąga maksymalną prędkość 305 km/h.
Aston Martin Vantage V8S SP10 należy specjalnej gamy modeli, zaprezentowanych w tym roku z okazji 100. urodzin brytyjskiej marki. Będzie oferowany jako coupe oraz roadster i trafi do sprzedaży tylko w kontynentalnej części Europy.
Specjalne wersja Vantage V8S została polakierowana szarym ceramicznym lakierem metalicznym (roadster - szarym tytanowym), otrzymała tylny dyfuzor z włókna węglowego, dokładkę przedniego zderzaka oraz białe osłony tylnych lamp. Auto porusza się na kutych, 19-calowych obręczach z lekkich stopów i ma czarne zaciski hamulcowe.
W kabinie dominuje mieszanka czarnej skóry i alcantary ze srebrnymi przeszyciami oraz fortepianowej czerni. Lista standardowego wyposażenia obejmuje m.in. system audio o mocy 750 W, nawigację satelitarną oraz elektrycznie regulowane siedzenia.
Maciej Struk