Artur Janosz w GP3 z zespołem Trident
Artur Janosz, wicemistrz Euroformula Open będzie w tym roku rywalizował w prestiżowej serii GP3, towarzyszącej wyścigom Formuły 1 podczas weekendów Grand Prix. W listopadzie ubiegłego roku, na torze w Abu Zabi Polak odbył trzydniowe testy w samochodach dwóch czołowych zespołów GP3. Jednym z nich był Trident, w którego barwach zobaczymy Janosza w tym sezonie.
- Po ostatnim, bardzo udanym dla mnie sezonie w Euroformula Open podejmuję kolejne wyzwanie. Przejście do wyższej, bardziej wymagającej kategorii nie będzie z pewnością łatwe. Inna sprawa, że podczas pierwszych testów nowego dla mnie bolidu byłem nawet nieco zaskoczony tym, jak szybko się z nim zaprzyjaźniłem. Wiem jednak doskonale, że przede mną jeszcze sporo pracy. O wynikach decydują często detale, drobiazgi, które pozwalają nabrać niezbędnej pewności w prowadzeniu samochodu. Bolid GP3 jest bardziej zaawansowany aerodynamicznie w porównaniu ze znanymi mi konstrukcjami i dysponuje mocą większą o 150 KM. Zakres ustawień zawieszenia jest również bardzo duży i znalezienie tego najlepszego to jedno z najważniejszych zadań. Pomogą w tym kolejne testy przed sezonem, które pozwolą na jeszcze lepsze poznanie mojego nowego "miejsca pracy". Cieszy mnie bardzo, że będę mógł korzystać z wiedzy i doświadczenia inżynierów renomowanego zespołu Trident, a także Giacomo Ricci’ego, szefa teamu, który z powodzeniem startował w kilku seriach wyścigowych. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu podczas weekendu Grand Prix w Barcelonie - powiedział Artur Janosz.Nowy samochód Artura Janosza dysponuje mocą 400 KM, a jego maksymalna prędkość to 285 km/godz. Nowoczesna konstrukcja zaprojektowana przez znaną firmę Dallara przyspiesza do 100 km/godz. w zaledwie 3 sekundy, a prędkość 200 km/godz. uzyskuje już po niecałych ośmiu sekundach. Takie osiągi zapewnia sześciocylindrowy silnik AER o pojemności 3,4 l, a napęd na tylną oś przenosi sekwencyjna skrzynia biegów Haweland o sześciu przełożeniach. Sterowanie zmianą biegów zapewniają łopatki przy kierownicy sterujące systemem elektro-hydraulicznym firmy Pirelli. Nadwozie budowane jest zgodnie z rygorystycznymi przepisami FIA dotyczącymi bezpieczeństwa i poddawane testom zderzeniowym. Seria GP3 korzysta z opon Pirelli.- Artur po dwóch sezonach w Euroformula Open robi kolejny krok w swojej karierze. Wicemistrzowski tytuł potwierdza jego klasę, co zostało dostrzeżone przez kilka zespołów z różnych wyścigowych serii. To wynik jego talentu, ale również bardzo ciężkiej pracy oraz niezbędnego wsparcia partnerów i sponsorów. Spośród kilku propozycji wybraliśmy GP3, bowiem to najlepsza seria na tym etapie rozwoju kariery Artura. Nowoczesna i bardzo zaawansowana technicznie, a przy tym tuż obok inspirującej Formuły 1, królowej sportów motorowych. Pierwsze testy nowego samochodu wypadły więcej niż obiecująco. Artur bardzo szybko rozszyfrował również działanie opon Pirelli, a to nie jest najłatwiejsze zadanie i wielu zawodnikom przysparza sporo problemów. Kolejne testy pozwolą nam na właściwe przygotowanie do sezonu, który mam nadzieję przyniesie wiele interesujących wyścigów i przyjemnych niespodzianek - podsumował Maurycy Kochański, menedżer Artura Janosza.Przed rozpoczęciem tegorocznej edycji GP3 odbędą się jeszcze trzy serie dwudniowych testów na torach w Estoril (18-19.03.2015), Walencji - Ricardo Tormo (9-10.04.2015) oraz w Barcelonie (22-23.04.2015). Kalendarz GP3 2015
08-10 maja Catalunya, Barcelona, Hiszpania
19-21 czerwca Red Bull Ring, Spielberg, Austria
03-05 lipca Silverstone, Wielka Brytania
17-19 lipca miejsce zawodów nie potwierdzone
24-26 lipca Hungaroring, Budapeszt, Węgry
21-23 sierpnia Spa - Francorchamps, Belgia
04-06 września Monza, Włochy
09-11 października Soczi, Rosja
27-29 listopada Yas Marina, Abu Zabi