Alto wypadło najgorzej
Niezależna organizacja EuroNCAP poddała testom zderzeniowym kolejne samochody.
Spośród sześciu rozbitych pojazdów aż pięć otrzymało maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Jest to tym lepszy wynik, że większość testowanych aut należy do niższych segmentów. To oznacza, że również tańsze samochody mogą być bezpieczne.
Na pięć gwiazdek oceniono audi Q5, hondę jazz, hyundaia i20, kię soul i peugeota 3008.
Słabiej wypadło jedynie suzuki alto, które oceniono na trzy gwiazdki. O takim wyniku zadecydowała przeciętna ochrona dorosłych i dzieci oraz słabe wyposażenie w elementy poprawiające bezpieczeństwo. W odpowiedzi na wynik testu Suzuki poinformowało, że układ stabilizacji jazdy ESC będzie dostępny przynajmniej jako opcja we wszystkich wersjach alto. Dla porównania, audi Q5, kia soul i peugeot 3008 mają ESC w standardzie we wszystkich wersjach.
Ponadto EuroNCAP wyróżniło hondę jazz i hyundaia i20 za ochronę pieszych. Samochody te spełniły z nawiązką obecne wymagania. Z kolei bardzo dobre noty za ochronę pasażerów podczas uderzenia z tyłu zebrały fotele kii soul.