Alfa Romeo Sauber F1 pokazało samochód

Zespół Alfa Romeo Sauber F1 zaprezentował C37 - nowy model samochodu, który weźmie udział w Mistrzostwach Świata Formuły 1 w 2018 roku. Podczas Formuły 1 markę reprezentować będą Marcus Ericsson oraz debiutujący w Formule 1 - Charles Leclerc.

Alfa Romeo Sauber C37
Alfa Romeo Sauber C37Informacja prasowa (moto)

Nowy bolid wygląda inaczej niż C36 z ubiegłego roku. Wprowadzone zmiany wynikają z nowych przepisów regulaminu oraz z nowego technicznego podejścia zespołu z Hinwil.

20 lutego 2018 roku, na miesiąc przed rozpoczęciem sezonu 2018, szef zespołu Frédéric Vasseur powiedział: "Nie mogę doczekać się rozpoczęcia sezonu i z niecierpliwością czekam, aż zobaczę Marcusa (Ericssona) i Charles`a (Leclerca) na torze. W ostatnich miesiącach ciężko pracowaliśmy nad projektem C37, w który zaangażowanych było wiele osób i fantastycznie jest móc go dzisiaj zaprezentować. Jestem przekonany, że Marcus i Charles tworzą doskonałą parę kierowców, jako że ten pierwszy jest doświadczonym kierowcą, a drugi obiecującym debiutantem. Dla Marcusa będzie to czwarty sezon z nami. Jest on ważną częścią ekipy, dzięki swojemu doświadczeniu udziela on bardzo precyzyjnych wskazówek technicznych. Jeśli chodzi o Charles’a, wykazał się on niezwykłym talentem w kategorii juniorów i zasługuje na debiut w tym sezonie Formuły 1".

"Nasz cel na 2018 rok jest wyraźny - chcemy odrobić straty w stosunku do innych zespołów i w trakcie sezonu poprawić nasze osiągnięcia. Włożyliśmy wiele wysiłku i energii w opracowanie C37. Chcę podziękować wszystkim naszym partnerom i kibicom za ciągłe wsparcie. Powrót Alfy Romeo do Formuły 1 stanowi kolejny kamień milowy w historii zespołu i jestem dumny, że tak ważna legendarna marka wybrała nas, by powrócić do naszego sportu. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu 2018 z symbolami marki Alfa Romeo Sauber F1" - dodał Vasseur.

Alfa Romeo Sauber C37

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 

Nowa Alfa Romeo Sauber C37 po raz pierwszy pojawi się na torze podczas testów zimowych, które odbędą się na Circuit de Catalunya - torze wyścigowym położonym w niewielkiej miejscowości Montmeló na północ od Barcelony, w dniach od 26 lutego do 1 marca 2018.

Dyrektor techniczny Jörg Zander wyjaśnia: "To niesamowite uczucie móc wreszcie zaprezentować C37. Bolid przygotowany na sezon 2018 jest wynikiem ciężkiej pracy, w którą zaangażowany był w ostatnich miesiącach cały zespół fabryki. Założenia leżące u podstaw C37 odbiegają znacząco od tych, na których opierał się bolid C36. Aerodynamika została dodatkowo ulepszona i zastosowano wiele nowych rozwiązań w stosunku do poprzedniej wersji C36. Jesteśmy pewni, że nowa koncepcja oferuje więcej możliwości i pozwoli nam osiągnąć lepsze wyniki w tym sezonie. W poprawie osiągów pomoże nam również silnik Ferrari 2018. Mamy nadzieję, że za kierownicą C37 będziemy mogli lepiej rywalizować na torze w nadchodzącym sezonie i być bardziej konkurencyjnymi w stosunku do 2017 roku."

Alfa Romeo Sauber F1 

Powrót Alfy Romeo - jednej z wielkich marek, która zapisała karty historii Mistrzostw Świata Formuły 1 - przywraca na tor znaczek czterolistnej koniczyny "Quadrifoglio", legendarny symbol, który od 1923 roku wyróżniał najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo. Umieszczony na pokrywie silnika nowego C37, znany symbol przynoszący szczęście, może poszczycić się niezwykłą historią, która zakorzeniła się w świecie wyścigów samochodowych. Pierwszym samochodem Alfa Romeo przyozdobionym zieloną czterolistną koniczynką był "RL", prowadzony przez Ugo Sivocciego, który w 1923 roku wygrał XIV edycję wyścigu Targa Florio. Ten sam znaczek pojawił się w 1925 roku na Alfie "P2" prowadzonej przez Brilliego Peri, który triumfował w pierwszych Mistrzostwach Świata Samochodów Wyścigowych, uzyskując pierwszy z pięciu tytułów Mistrza Świata zdobytych przez Alfę Romeo, a następnie, w roku 1950 i 1951, kiedy to Giuseppe "Nino" Farina i Juan Manuel Fangio doprowadzili Alfę Romeo 158 i 159, czyli słynne "Alfetty", do sukcesu w pierwszych dwóch Mistrzostwach Świata Formuły 1.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas