Alfa Romeo hitem sprzedaży. Również w Polsce!
Wg najnowszego zestawienia Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Przemysłu Samochodowego na Starym Kontynencie króluje Volkswagen.
Niemiecki koncern ma już 23,9 proc. udział w rynku, w stosunku do ubiegłego roku wzrost rejestracji pojazdów takich marek jak VW, Audi, Skoda i Seat wyniósł aż 7,5 proc.
Powodów do radości nie mają za to Włosi. Z danych wynika, że europejska pozycja Fiata wyraźnie topnieje. Liczba rejestracji pojazdów tej włoskiej marki na Starym Kontynencie spadła o przeszło 20 proc. Włoski koncern ma obecnie 5,4 procentowy udział w rynku europejskim. Co zaskakujące, na podobnym poziomie kształtuje się udział renomowanych, drogich marek premium - w przypadku BMW jest to 4,9 proc., w przypadku Audi aż 5,1 proc!
Trzeba jednak przyznać, że Włosi nie siedzą z założonymi rękami. Dużego wzrostu zainteresowania produktami Fiata można się spodziewać pod koniec roku, gdy na rynek trafi zupełnie nowa panda.
Wpływ nowych modeli na zainteresowanie danym producentem doskonale widać chociażby na przykładzie innej należącej do Fiata marki - Alfy Romeo. Dzięki modelom mito i giulietta oraz uzupełnieniu palety jednostek napędowych o nowe, dynamiczne i oszczędne konstrukcje serii multiair oraz dwusprzęgłową skrzynię TCT, klienci coraz częściej decydują się na alfy. Od pierwszych dni stycznia do końca maja 2011 roku dealerzy Alfy Romeo w Europie sprzedali 65 557 aut, co oznacza wzrost aż o 53,9% w porównaniu z wynikiem z 2010 roku. To najwyższy procentowy wzrost sprzedaży, jeśli wziąć pod uwagę 15 producentów wymienionych w zestawianiu stowarzyszenia ACEA!
Dobra passa Alfy Romeo trwa również w Polsce, gdzie samochody ze "scudetto" na masce znajdują coraz więcej zwolenników. Przez pierwszych pięć miesięcy tego roku Polacy kupili 626 nowych alf, wśród których największą popularnością cieszyły się modele giulietta (338 sztuk) oraz mito (217 sztuk). To o ponad 200 sztuk lepszy wynik w odniesieniu do analogicznego okresu sprzed roku.
O ile po wprowadzeniu do oferty nowej pandy o kondycję Fiata Włosi mogą być całkowicie spokojni, o tyle wciąż niepewna pozostaje przyszłość Lancii. Chociaż w maju na pojazdy tej marki zdecydowało się 9 142 nabywców (o 2,8 proc więcej w analogicznym okresie ubiegłego roku), sumaryczna wartość sprzedaży od stycznia do maja spadła o 16 procent.
Fiat liczy jednak na to, że zainteresowanie pojazdami Lancii znacząco wzrośnie, dzięki wprowadzonej właśnie do oferty nowej ypsilon. Z polskiego punktu widzenia przyszłość Lancii jest o tyle ważna, że nowa ypsilon, od maja, produkowana jest w fabryce Fiata w Tychach. Nakłady związane z wprowadzeniem do produkcji tego modelu wyniosły aż 1,8 mld zł. Jak zapewnia rzecznik Fiat Auto Poland - w przyszłym roku - z Tychów wyjechać ma 100-120 tys. egzemplarzy tego auta.
Zobacz lancię ypsilon na filmie: